خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار کردستان:

اقدامات کنترلی در بازارچه های مرزی استان باید تشدید شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۹۳

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر حرکت به سمت وسوی ساماندهی بازارچه های مرزی استان تاکید کرد.

علیرضا آشناگر امروز در چهارمین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان که در سالن دولت استانداری تشکیل شد، با بیان اینکه ساماندهی بازارچه‌های موقت مرزی در شورای امنیت ملی درحال بررسی است، اظهار داشت: قرار شد که در ساماندهی این بازارچه‌ها تجدید نظر انجام بگیرد که در این صورت ما هم ساز و کار لازم را برای اعمال بهترین شیوه و روش کنترلی پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: به دلیل گسترده‌تر شده دامنه قاچاق کالا و ارز نسبت به گذشته نیاز به ارائه تعریف جدیدی از قاچاق وجود دارد.

آشناگر با اشاره به اینکه بخشی از اقتصاد جامعه ما اکنون متاثر از مرز‌ها است، گفت: برای کنترل هر چه بیشتر تهدیدات مرزی باید برنامه‌های موجود در این حوزه ساماندهی شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه دامنه قاچاق نسبت به گذشته گسترده شده است، گفت: چون دامنهٔ قاچاق عریض و گسترده شده لازم است تعریف جدیدی از قاچاق ارائه شود.

آشناگر ادامه داد: این افزایش وسعت دامنه قاچاق منجر به افزایش آمار کشفیات هم از سوی نیروهای انتظامی و مرزبانی شده است.

وی افزود: برنامه‌ای برای تشدید قاچاق سلاح، سوخت و مشروبات الکلی هم در قالب طرحی در شورای امنیت استان تدوین و تهدیدات این حوزه‌ها شناسایی و راهکارهایی هم برای مقابله با آن‌ها بیان شود.

وی بیان کرد: معتقدم زمانی که کالا وارد استان شد دیگر باید مجاز شناخته شود و برای ممانعت از ورود کالای قاچاق به داخل بازار باید کنترل در مبادی ورودی تشدید شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: سختگیری‌ها و کنترل‌های شدید در خصوص کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای ممنوعه هم چون سلاح و مشروبات الکلی و وسایل ضدفرهنگی باید در ایست بازرسی انتهای استان صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز