خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

با خدماتی که لایق مردم کردستان است فاصله زیادی داریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۸۸

حضور در میان مردم کردستان با آنچه در مرکز و در دفتر کار می‌بینیم و می‌شنویم متفاوت است و اینکه به میان مردم بیاییم و مشکلات را بررسی کنیم، یک انجام وظیفه است. چون با خدماتی که لیاقت مردم استان کردستان است فاصله زیادی داریم، برای کاهش این فاصله تلاش می کنیم.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان از خبرنگاران خواست تا شش ماه دیگر به شهرهای مختلف استان کردستان سر بزنند حتما شرایط متفاوتی از شرایط فعلی می بینند و همه قول هایی که داده ایم عملی می شود.

وی تاکید کرد: ابتدا باید این فاصله را کاهش دهیم و زیرساخت های حوزه سلامت و بهداشت و درمان را تقویت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بعد از کاهش فاصله ها باید به فکر جذب توریسم در حوزه سلامت باشیم، افزود: جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیاز به تلاش جدی مسئولان استانی دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت نیز برای گسترش توریسم درمانی به استان کمک می کند، گفت: با بهره برداری از بیمارستان کوثر سنندج یک ظرفیت بسیار خوب برای تقویت حوزه توریسم درمانی در استان ایجاد می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در کنار این بیمارستان، ضروری است تعدادی از رشته های آموزشی علوم پزشکی که اکنون در دانشگاه های استان وجود ندارد، دایر شود و متخصصینی نیز تربیت شوند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین مشکل استان کردستان را زیرساخت ها دانست و گفت: اگرچه زیرساخت ها در حوزه ما تعریف نمی شود اما بر روی این حوزه اثرگذار است.

هاشمی افزود: امیدواریم با تلاش دولت، مشکلات این حوزه در استان کردستان نیز برطرف شود.

وی اظهار کرد: مردم شریف استان کردستان تفاوت های دولت تدبیر و امید با دولت گذشته را خوب می دانند و خدمات و مشکلات را به خوبی رصد می کنند.

وزیر بهداشت کمبود فضای مورد انتظار، کمبود نیروی انسانی متخصص، کمبود مجوز برای به کار گرفتن نیرو و کمبود تجهیزات را از دیگر مشکلات استان کردستان در حوزه سلامت و بهداشت و درمان دانست.

هاشمی، کردستان را یکی از ذخایر ارزشمند ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: متاسفانه در مقطعی نگذاشتند به این استان توجه شود و اکنون سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی که بعضا به سودهای کوتاه مدت توجه دارند باید بیایند و در استان سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: توجه به کشورهای همسایه، استعدادهای استان و شرایط اقلیمی بسیار خوب و همچنین بازار بسیار ارزشمند عراق می تواند به توسعه و پیشرفت استان کردستان و در مجموع ایران منجر شود.

دکتر هاشمی بیان کرد: استان کردستان قبل و بعد از انقلاب شرایطی را داشته است که استان های دیگر نداشته اند، اگرچه در بخشی از استان ها جنگ را شاهد بوده ایم اما مردم کردستان در دوران جنگ آسیب زیادی دیدند.

وی افزود: از سوی دیگر یک عقب ماندگی تاریخی هم در استان کردستان وجود داشته است که به نظر می رسد استان نیاز به توجه مضاعف دارد.

هاشمی گفت: کردستان به دلیل جاذبه های متفاوتی که دارد امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن بیشتر فراهم است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تلاش می کند در این دوره بخشی از کاستی ها و کمبودهای استان را برطرف کند.

هاشمی کردستان را استانی محروم و برخی از شهرستان های آن را محروم تر دانست و ادامه داد: نباید مردم عزیز و غیور کُرد که مرزداران عزیزی هستند و همواره در طول تاریخ از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده اند احساس کنند که به آنها کمتر توجه می شود.

وی گفت: حضور در میان مردم به ما انرژی می دهد و معتقدم دوران مدیریتی کوتاه است و زود تمام می شود اما باید در این مدت کارهای زیادی انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز