خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

وضعیت بهداشت و درمان کشور در حال بهبودی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۴۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ادامه و حمایت از اجرای طرح تحول نظام سلامت، وضعیت بهداشت و درمان کشور در حال بهبودی است.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه در بازدید از بیمارستان حضرت امام حسین(ع) بیجار در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: تا شش ماه آینده شاهد رشد چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان در کشور خواهیم بود.

وی به وضعیت بیماری سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: عوامل و علل زیادی در ایجاد و گسترش این بیماری موثر هستند و در ایران نیز همانند کشورهای پیشرفته جهان لازم است مردم بیشتر به مسایل بهداشتی و عوامل تسریع کننده آن توجه نمایند.

هاشمی در خصوص وضعیت نظام ارجاع و میزان پیشرفت طرح در کشور نیز گفت: این نظام، استاندارد نظام ارجاع کشورهای پیشرفته است و نیاز به گذر زمان دارد تا بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح وضعیت مناسب بیمارستان بیجار و رضایت بخش خواندن اجرای طرح سلامت در این شهرستان افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی بیجار، این شهرستان در برخی از تخصص های پزشکی نیازمند حمایت بیشتر است.

هاشمی درخصوص نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان بیجار افزود: با هماهنگی های به عمل آمده یک دستگاه آمبولانس پیشرفته برای منطقه کرانی اختصاص می یابد.

وی از تجهیز آزمایشگاه مرکزی و تامین متخصص گوش و حلق و بینی در آینده نزدیک در بیجار خبر داد و گفت: تلاش ما برقراری تعادل در استان است، وضعیت بیجار در بخش هایی نیاز به حمایت و تجدید نظر دارد.

وزیر بهداشت در خصوص راه اندازی دانشکده پرستاری در بیجار نیز گفت: موضوع در شورای گسترش مراکز آموزش عالی کشور مطرح خواهد شد.

هاشمی همچنین پیرامون راه اندازی پایگاه انتقال خون در بیجار گفت: چنانچه در زمینه ایجاد زیرساخت ها مشکلی وجود نداشته باشد، برای تامین نیروی مورد نیاز جهت راه اندازی پایگاه انتقال خون پیگیری لازم انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز