خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

میزان جذب سرمایه‌گذاری در کردستان پایین است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۸۴

استاندار کردستان گفت: باید بدنه کارشناسی ادارات در راستای توسعه و استقبال از سرمایه‌گذار آموزش داده شود تا همگی به این نتیجه قطعی برسند که رفاه و آرامش و ایجاد اشتغال در کردستان در گرو توسعه است و کردستان باید از این اقتصاد معیشتی بزودی عبور کند.

استاندار کردستان گفت: باید بدنه کارشناسی ادارات در راستای توسعه و استقبال از سرمایه‌گذار آموزش داده شود تا همگی به این نتیجه قطعی برسند که رفاه و آرامش و ایجاد اشتغال در کردستان در گرو توسعه است و کردستان باید از این اقتصاد معیشتی بزودی عبور کند.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در مراسم افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کردستان افزود: اگر همگی برای رونق سرمایه‌گذاری و افزایش ثروت در کردستان تلاش نکنیم هیچ ثروتی و هیچ فرصتی برای اشتغالزایی بوجود نمی‌آید.

او تصریح کرد: متاسفانه میانگین جذب سرمایه‌گذاری در استان کردستان بسیار پایین است و این حاصل نوع نگاهی است که در داخل و خارج استان وجود دارد و باید با رونق این بخش زمینه رقابت سرمایه‌گذاری در کردستان با سایر استان‌های کشور بوجود بیاید.

استاندار کردستان به مدیران و کارشناسان فعال در بدنه ادارات توصیه کرد با سرمایه‌گذاران همکاری فعال داشته باشند تا گاهی مواقع شاهد این نباشیم که سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کردستان سرمایه خود را به استان‌های دیگر ببرند.

زاهدی فرهنگ سازی در میان همه بخش‌های خصوصی و دولتی را یکی از راهکارهای جهش در امر جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: باید همگی تلاش کنیم که نگاه‌ها در خارج از استان به داخل استان تغییر یابد و در داخل نیز تلاش کنیم که فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی تسهیل و تسریع شود.

وی یکی از مزیت‌های استان کردستان را برای سرمایه‌گذاری، امنیت واقعی استان عنوان و تصریح کرد: همه مردم و مسئولان استان برای معرفی واقعی این مزیت‌ها و پتانسیل‌ها به خارج از استان و خارج از کشور کمر همت ببندند.

زاهدی خاطر نشان کرد: آموزش کارمندان ادارات در استان کردستان باید همگی در راستای توسعه استان باشد و در آموزش‌هایی که ارتباطی به توسعه و ترقی استان ندارد باید تجدید نظر شود.

او توصیه کرد: برای اطلاع رسانی بیشتر فرصت‌های سرمایه‌گذاری و برای شناخت مردم از روند فعالیت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کردستان، سایت این مرکز به سایت همه دستگاه‌ها و مراکز اداری مرتبط لینک شود تا از این طریق مردم آگاهی بیشتری در حوزه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیابند.

استاندار کردستان تاکید کرد: توسعه استان و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید به مطالبه اصلی و خواسته عمومی مردم کردستان تبدیل شود.

زاهدی تصریح کرد: باید بدنه کارشناسی ادارات در راستای توسعه و استقبال از سرمایه‌گذار آموزش داده شود تا همگی به این نتیجه قطعی برسند که رفاه و آرامش و ایجاد اشتغال در کردستان در گرو توسعه است و کردستان باید از این اقتصاد معیشتی بزودی عبور کند.

او مهمترین اصل در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری را تولید و افزایش ثروت عنوان کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان تلاش کنند که در کار و اموراتشان موازی کاری پیش نیاید و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در فرایند سرمایه‌گذاری سر در گم نشوند.

زاهدی به مسئولان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کردستان توصیه کرد: مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری اعم از تسهیلات، معافیت‌ها، بخشودگی‌ها و جوایز را در درگاه این مرکز اطلاع رسانی کنند تا همه افراد جامعه در جریان آنها قرار گیرند.

او از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کردستان خواست آمار کارمندان و دستگاه‌هایی را که با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی همکاری نمی‌کنند به دفتر استاندار کردستان گزارش داده و گزارش ماهیانه فعالیت‌های خود را نیز به اطلاع اعضا برسانند.

زاهدی به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت دستور داد: سریعاً نسبت به ابطال جواز تاسیس‌های سوری و غیر فعال که در سالهای گذشته صادر شده و هیچ گونه فعالیتی با آنها انجام نمی‌شود، اقدام کند تا آمارهای موجود در مورد بنگاه‌های اقتصادی فعال و میزان سرمایه‌گذاری در استان شفاف و قابل استناد باشد.

او به مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان توصیه کرد: همه زمین‌ها و سازه‌هایی را که در شهرک‌های صنعتی کردستان واگذار شده اما هیچ گونه فعالیت اقتصادی در آنها صورت نمی‌گیرد و مانع فعالیت سرمایه‌گذاران واقعی هستند سریعاً لغو قرارداد کند تا به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود.

استاندار کردستان به مدیر کل منابع طبیعی کردستان دستور داد: لکه‌هایی را که جزو اراضی ملی بوده و برای ایجاد سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده، به استانداری کردستان اطلاع داده تا اگر مساحت‌شان زیاد است سریعاً برای تبدیل آنها به شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های مربوطه با وزارت صنعت، معدن و تجارت مکاتبه شود.

زاهدی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی از جمله فرمانداری شهرستان‌ها می‌بایست بعد از مذاکرات شفاهی و توافقات اولیه با سرمایه‌گذاران سریعاً آنها را به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان هدایت کرده تا فرایند صدور مجوزها در این مرکز به سرعت انجام شده و خدای ناخواسته سرمایه‌گذاران در پیچ و خم اداری برای دریافت مجوز سردرگم نشوند.

او به همه مدیران و کارشناسان در بدنه دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد قوانین را به نفع سرمایه‌گذاری و توسعه استان تفسیر کنند و برای انجام کار مثبت بدنبال ماده و تبصره باشند نه برای ممانعت و محدودیت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز