خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان:

انجمن سینمای جوانان کردستان از امکانات روز بی‌بهره است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۷۴

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان گفت: انجمن سینمای جوانان استان یکی از انجمن‌های فعال کشور در حوزه تربیت نیروهای خلاق و فعال در حوزه سینما است اما از امکانات و تجهیزات روز بی‌بهره است.

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان گفت: انجمن سینمای جوانان استان یکی از انجمن‌های فعال کشور در حوزه تربیت نیروهای خلاق و فعال در حوزه سینما است اما از امکانات و تجهیزات روز بی‌بهره است.

به گزارش ایلنا از کردستان‌، سیروس ثنایی در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: انجمن سینمای جوانان استان در زمینه امکانات و تجهیزات در سطح پایینی قرار دارد و در این زمینه نیازمند حمایت های مسئولان استان است.

وی با بیان اینکه سینما یک صنعت به روز است و بیش از هر چیزی به تجهیزات جدید نیاز دارد گفت: امکاناتی که در انجمن استان وجود دارد ما را در زمینه های مختلف از جمله آموزش در شهرستان های تابعه با مشکل مواجه کرده است.

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان اظهار کرد: انجمن جوانان استان در حوزه های مختلف آموزش، تولید فیلم و غیره اقدامات مناسبی انجام داده و با برگزاری دوره های مختلف آموزشی یک ساله و تک درس، فیلم سازان خوبی را تربیت کرده که هم اکنون در سطح کشور فعالیت دارند.

وی افزود: استان کردستان هم اکنون در زمینه ساخت و تولید فیلم، فیلمسازی و فیلم کوتاه یکی از استان های برتر کشور است و دوره های آموزشی انجمن سینمای جوانان نیز در این راستا بسیار موثر بوده است.

ثنایی با بیان اینکه دوره های فیلم سازی این انجمن در سال های گذشته ۱۵ ماهه و بیشتر به صورت تئوری بود گفت: بزرگان حوزه فیلم سازی کشور و کسانی که دغدغه فیلم و فیلم سازی دارند به این نتیجه رسیده اند که بار تئوریک این دوره ها کم و بر بار علمی آن افزود شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس دوره های جدید انجمن سینمای جوانان به دوره هایی هفت ماهه و در سه بخش تبدیل شده که بخش اول آن دوره یک ماهه بوده و شامل آشنایی با سینما و عکاسی است.

به گفته وی گام دوم، دوره های آموزشی سه ماه و شامل تصویر برداری، فیلم نامه نویسی، کارگردانی، تدوین و صدا و گام سوم نیز شامل سه کارگاه مستند سازی، فیلم سازی داستانی و فیلم سازی تجربه گرا است.

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان با بیان اینکه در مجموع هر هنرجو در این مدت ۳۸۰ ساعت آموزش می بیند اظهار کرد: هنرجو موظف است برای گذراندن این دوره ها یک فیلم بسازد و در این مدت، نشست های فرهنگی و نمایش فیلم نیز بصورت مستمر برای هنرجویان انجام خواهد شد.
وی هزینه شرکت در این دوره را برای هنرجویان ۲۸۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این میزان هزینه برای هنرجو قسط بندی شده و همچنین تسهیلاتی نیز برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته وی هنرجویانی که بتوانند در این دوره، از خود ابتکار و خلاقیت نشان دهند فیلم اول آنان از سوی انجمن مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

ثنایی افزود: با توجه به اینکه دوره های آموزشی در این انجمن عملی بوده و خود به بخود منجر به ایجاد شغل می شود لذا انتظار می رود مسوولان استان به این مساله توجه داشته باشند تا بتوانیم در برگزاری این دوره های آموزشی و حمایت از هنرجویان با مشکلی مواجه نشویم.

وی در ادامه یکی از مشکلات فیلم سازان استان را عدم حمایت بودجه ای عنوان و اظهار امیدواری نمود در بودجه فرهنگی استان مبلغی به حوزه سینما و فیلم سازی اختصاص یافته و این بخش در بودجه فرهنگی استان سهمی داشته باشد.

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان گفت: براساس تفاهم نامه ای که میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن سنمای جوانان منعقد شده این اداره کل در سال جاری ۳۰ میلیون تومان را به تولید فیلم کوتاه در استان اختصاص داده است.

او اظهار کرد: هم اکنون وضعیت فیلم سازی در سطح استان رو به رشد است و ما فیلم سازان خوب و با استعدادی در سطح استان داریم که با حمایت قرار دادن انان می توانیم پیشرفت بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز