خبرگزاری کار ایران

اولین برف پاییزی چهره کردستان را سفیدپوش کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۹۱

اولین برف پاییزی که از روز دوشنبه در ارتفاعات برخی از نقاط استان کردستان آغاز و تا امروز چهارشنبه نیز ادامه دارد چهره استان را سفید پوش کرده و دمای هوا را نیز به طور محسوسی کاهش داده، به طوری که مردم مجبور به استفاده از لباس گرم شده اند.

بارش باران از هفته گذشته در استان کردستان آغاز شد و با کاهش دمای هوا این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف ادامه یافت و از شامگاه سه شنبه نیز در برخی از نقاط استان کردستان از جمله شهرستان های سقز، دیواندره و بیجار اولین برف پاییزی به زمین نشست.

به گزارش ایلنا، بارش برف و کولاک در روز دوشنبه منجر به بسته شدن گردنه ژالانه در شهرستان سروآباد شد و ارتباط این شهرستان را با استان کرمانشاه برای سومین بار در پاییز امسال مسدود کرد که با تلاش اکیپپ های راهداری این گردنه اکنون باز اما به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن و خطرات زیاد، برای تردد در این فصل توصیه نمی شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از آماده باش ۳۰ اکیپ راهداری در محورهای استان برای رفع مشکلات احتمالی در جاده های استان خبر داد و گفت: اکنون در شهرستان های سقز، دیواندره و بیجار بارش پراکنده برف را شاهد هستیم و اکیپ های راهداری مشغول نمک پاشی هستند.

به گفته محمد راشد مدرس گرجی هم اکنون تمام مسیرهای استان باز و تردد در آن جریان دارد.

وی به رانندگان توصیه کرد در مسیر از گردنه ها و ارتفاعات از زنجیر چرخ استفاده کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان نیز با اشاره به اینکه بارش برف از روز دوشنبه در برخی از ارتفاعات استان آغاز شده و اکنون نیز به صورت پراکنده در برخی نقاط جریان دارد، ارتفاع برف در برخی از نقاط استان را پنج تا ۱۰ سانتی متر اعلام کرد و گفت: بارش برف و باران از عصر امروز چهارشنبه قطع خواهد شد.

علی پناهی با اشاره به اینکه از امروز عصر تا روز سه شنبه هفته آینده، بارشی در استان نخواهیم داشت، افزود: به دلیل کاهش دمای هوا به زیر صفر درجه، شاهد یخبندان زودرس پاییزی در اوایل صبح روزهای آینده خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز