خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

تقویت تئاتر اولویت اداره کل فرهنگ کردستان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۶۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کردستان قطب تئاتر کشور است و حمایت و تقویت تئاتر اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان است.

به گزارش ایلنا ازکردستان، حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: اگر با راهبرد تعامل سازنده و منطقی فضای مهر و محبت و وفاداری و تحمل را معنی کنیم و به عرصه عمل برسانیم کردستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، امیدوارم در همه عرصه‌های ملی و بین المللی بدرخشیم.

وی افزود: وظیفه می‌دانم از تلاش، همت و قدرت هنری هنرمندان عزیز تشکر کنم و صمیمانه به عوامل این فیلم تبریک عرض کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اظهار خوشحالی از راهیابی نمایش کفش‌هایم را قدم بزن به جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: ظرفیت، توان و قدرت هنر نمایش در کردستان کم نظیر یا بی‌نظیر است.

وی اظهار امیدواری کرد: با حضور پیشکسوتان و هنرمندان بزرگ و تاثیرگذار، بتوان تئاتر کردستان را بیش از پیش تقویت و آن را جهانی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خواستار حمایت دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و علمی استان برای علمی کردن تئاتر شد و گفت: راه‌اندازی رشته هنرهای نمایشی در دانشگاه‌های استان را پیگیری می‌کنیم.

جعفری از هنر تئاتر به دلیل تاثیرگذاری بالا در جامعه به عنوان مادر هنرها نام برد و گفت: از زمان پیداش انسان تئاتر وجود داشته و محدود به زمان و مکان خاصی نیست چرا که تئاتر به معنای حیات بشر است.

در بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور نمایش کفش‌هایم را قدم بزن عنوان بهترین بازیگری مرد، لوح یادبود بازیگر نونهال، تندیس و دیپلم افتخار بازیگری زن و تندیس و دیپلم افتخار بخش نمایش ‎نامه نویسی و کارگردانی را به خود اختصاص داد و جواز حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را کسب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز