خبرگزاری کار ایران

بازدید نماینده مجلس از روستاهای بیجار و تلاش در جهت رفع مشکلات آنان

کد خبر : ۲۰۵۶۵۴

روستاهای شهرستان بیجار دارای مشکلات معوقه بسیار زیادی هستند و حضور مدیران شهرستان در میان آنها باعثدلگرمی و تعلق خاطر آنان به نظام اسلامی می شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از روستاهای کانی کن، برگشاد، پشت تنگ، مبارک آباد، خراسان و حسین خان از توابع بخش نجف آباد بیجار بازید کرد و به تلاش در جهت رفع مشکلات آنان پرداخت.

به گزارش ایلنا، سید محمد بیاتیان در این بازدید گفت: روستاهای شهرستان بیجار دارای مشکلات معوقه بسیار زیادی هستند و حضور مدیران شهرستان در میان آنها باعثدلگرمی و تعلق خاطر آنان به نظام اسلامی می شود.

وی افزود: راه بدون خطر در فصول بارش، کمبود آب شرب و آبرسانی با تانکر به بعضی از روستاها، پوشش صدا و سیمای کردستان، مشکلات و آسیب های اجتماعی، گرانی و کمبود وسایل کشاورزی از جمله تراکتور، بهداشت و سلامتی خانوارها، کمبود سوخت تراکتور در فصل شخم، عدم همکاری بانک ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات، پوشش های بیمه ای، خانوارهای فاقد درآمد و سرمایه ساکن در روستا و گاز کشی از جمله موارد پیش روی زندگی مردم ساکن در روستاهای منطقه است.

نماینده مردم شهرستان بیجار با توجه به زمان شخم زدن و بذر پاشی به ضرورت تامین سوخت مورد نیاز روستائیان تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد، سهمیه شهرستان را افزایش دهیم تا موجب نشود نیاز کشاورزی با هزینه بیشتر، تاخیر و از طریق بازار سیاه تامین شود.

وی به لزوم بهبود وضعیت راه های روستایی و شن ریزی مسیرهای اصلی قبل از شروع فصل بارش تاکید کرد.

وی گفت: آسیب های اجتماعی، نفوذ ماهواره در میان روستائیان و عدم پوشش کامل سیمای کردستان از جمله مطالبی بود که روستائیان در این بازدید با مسوولان در میان گذاشتند.

به گفته وی جوانان این منطقه بسیار فعال و دارای پشتکار خوبی هستند اگر از طریق برنامه های اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی بتوانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، به تحقق هدف تثبیت مردم در روستاها و تبدیل انها به تولید کننده، موفق بوده ایم.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: مقاوم سازی خانه های روستایی از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پیگیری طرح هادی از ضروریات داشتن یک زندگی بهداشتی و سالم است.

وی افزود: وجود حداقل یک پزشک سیار یا ثابت برای منطقه لازم است، در این راستا با شبکه بهداشت و درمان شهرستان و استان کردستان، برای جذب نیروی داوطلب خدمت در مناطق روستایی تلاش بیشتری خواهیم داشت.

بیاتیان با اشاره به اختصاص بیش از ۸۰ درصدی بودجه امسال شهرستان بیجار به روستاها برای تامین آب، راه و افزایش پوشش شبکه های سیمای کردستان و سراسری افزود: علاوه بر بودجه اختصاصی و تملک دارایی ها، همین مقدار نیز از طریق مراجع قانونی دیگر برای تقویت اعتبارات شهرستان جذب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز