خبرگزاری کار ایران

کردستان صاحب سالن موسیقی شد

کد خبر : ۲۰۴۶۰۶

توسط مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن موسیقی فرهنگ و ارشاد استان کردستان افتاح شد.

توسط مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن موسیقی فرهنگ و ارشاد استان کردستان افتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز ارجمند، روز پنجشنبه، در دیدار با هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی استان در سنندج گفت: این سرا، محلی مناسب برای یادگیری موسیقی و انجام اقدامات و فعالیت های مختلف پژوهشی، ضبط کار، انتقال اطلاعات به صورت شفاهی به نسل جوان و نوجوان خواهد بود.

وی بیان داشت: طرح ایجاد سراهای موسیقی مصوب شده و بودجه ای هم برای حمایت از آنها اختصاص داده شده است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اخلاق مداری را یکی از اولویت های دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: مجموعه ما محل ناامنی برای دلالان موسیقی و محلی امن برای هنرمندان و موسیقی دانان اخلاق مدار است.

ارجمند اظهار کرد: از زمان فعالیت این دفتر در دولت یازدهم، شورای شعر ما تقریبا به صفر رسیده و هر شعری که به این دفتر برسد همان هفته بررسی خواهد شد.

وی افزود: ما قبلا آیین نامه ای که در برگیرنده ظرفیت موسیقی کشور باشد، نداشتیم و براین اساس مفاد کلی آیین نامه بازنگری شده و در برگیرنده تمام ظرفیت های موسیقی است و توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلاح می شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچگونه بخش و بودجه ای برای حوزه موسیقی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس نیاز لازم است که بخشی از درآمد حاصل از این صنعت به توسعه و پیشرفت آن بازگردانده شود.

وی ادامه داد: ما هم اکنون بحثتفویض اختیارات به استان ها را در دستور کار داریم و برای نخستین بار بخشی از فعالیت های دفتر موسیقی به اصفهان واگذار شده و بنا داریم بخش مهمی از کارهای مربوطه به خود استان ها واگذار شود.

ارجمند، ایجاد امنیت شغلی را بزرگترین دغدغه فعالان عرصه موسیقی بویژه جوانان این حوزه عنوان کرد و گفت: سالانه هزاران جوان در رشته های مختلف موسیقی فارغ التحصیل می شوند و نبود امنیت شغلی یکی از دغدغه های مهم آنان است.

وی با بیان اینکه سال آینده، سازمان موسیقی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی به ثبت می رسانیم، گفت: مجموعه دولت نیز باید امنیت مالی و شغلی موسیقی دانان و فعالان این عرصه را مورد توجه قرار دهد.

وی موسیقی دانان نواحی را جزو کم توقع ترین موسیقی دانان عنوان کرد و افزود: موسیقی سنتی هم اکنون در دنیا شناخته شده است و کشورهای دیگر هم موسیقی سنتی ما را بیشتر از موسیقی کلاسیک قبول دارند.

به گفته وی بر همین اساس بحثتوریسم موسیقی را انجام داده ایم که خود برای موسیقی دانان منجر به ایجاد درآمد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز