خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان؛

بیش از ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع برق استان فرسوده است

کد خبر : ۲۰۱۳۶۰

خوشبختانه تابستان سالجاری بدون قطعی برق به سر بردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بیش از ۳۰ درصد از شبکه‌های توزیع نیروی برق استان کردستان فرسوده است، متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات قادر به اصلاح شبکه‌ها نیستیم.

به گزارش ایلنا، محمد مصطفی نجفیان در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمبود منابع یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت برق استان کردستان است، افزود: کل هزینه‌های جاری و توسعه برق استان کردستان از محل درآمدهای شرکت توزیع نیروی برق و همچنین منابع درآمدی این شرکت از فروش انشعاب برق تأمین می‌شود.

وی با توجه به اینکه در سالجاری قطعی برق در استان کردستان نبوده است، گفت: خوشبختانه تابستان سالجاری بدون قطعی برق به سر بردیم.

نجفیان تصریح کرد: اگر قطعی‌برق نیز در این مدت صورت گرفته باشد ناشی از افزایش رشد مصرف انرژی و تعمیرات در حوزه شبکه توزیع برق استان بوده است.

وی به وضعیت موجود تأسیسات برق در استان اشاره کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی در استان در مدار بوده و به میزان ۹۵۰ مگاوات برق استان را تأمین می‌کند این در حالی است که میزان مصرف استان در پیک بار شبکه به میزان ۴۵۰ مگاوات است و مابقی برق تولید شده وارد شبکه سراسری خواهد شد.

وی افزود: نیروگاه دیزلی استان در پیک بار شبکه دارای قدرت ۱۵ مگاواتی بوده و این نیروگاه تنها نیروگاه دیزلی کشور است که در شرایط بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تعداد مشترکین برق در استان را ۵۵۰ هزار مشترک دانست و بیان کرد: ۸۵ درصد از این مشترکین در بخش خانگی، یک درصد مشترکین در بخش صنعت، یک درصد مشترکین برق در بخش کشاورزی و مابقی در بخش تجاری و اداری هستند.

وی با اشاره به اینکه نرم مصرف انرژی در کشور ۳۶ درصد است، گفت: این میزان در کردستان ۱۲ درصد می‌باشد که شاخص خوبی است تا نقش کردستان در زمینه تولید برق معلوم شود.
در این نشست مدیر کل آبفای استان کردستان نیز با اشاره به کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای استان کردستان گفت: با ادامه این روند و مصرف بی‌رویه و صرفه جویی نکردن، متاسفانه تنها تا دو ماه آینده توان تامین آب مورد نیاز مردم را داریم.

تخت شاهی ادامه داد: تنها ۹درصد آبهای استان در بخش شرب مصرف می‌شود و مابقی آبهای استان در سایر بخش‌ها ازجمله کشاورزی صرف می‌شود.
وی با اشاره به هش

دار مسئولان تصریح کرد: استان کردستان با در اختیار داشتن ۷ درصد حجم آبهای سطحی کشور و بارش بیش از دو برابری میانگین کشوری با بحران کم آبی و بی‌آبی خصوصاً در مناطق شهری مواجه است.

تخت شاهی با توجه اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و شصت هزار نفر تحت پوشش شبکه آب قرار دارند گفت: ۳۰۴ هزار و ۲۷۳ فقره انشعاب آب در استان در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی تعداد تصفیه خانه‌های آب را ۵ واحد و تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب را ۴ واحد عنوان کرد و افزود: ۵/۹۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

مدیر کل آب منطقه‌ای استان کردستان نیز گفت: در صورت عدم صرفه جویی تا دو ماه آینده ذخیره آب سد قشلاق تمام خواهد شد و در حال حاضر تنها ۲۰ میلیون لیتر مکعب آب ذخیره داریم که بسیار نگران کننده است.

شاه نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر با کاهش ۲۰ درصدی ذخیره سد‌ها مواجه هستیم، افزود: استان کردستان ۲/۱۳ میلیارد متر مکعب نزولات جوی در سال دارد، حدود ۳/۵ میلیارد متر مکعب روان آب سطحی در استان و ۵/۱ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی نیز در دسترس مردم قرار دارد که متاسفانه به دلیل کاهش بارندگی میزان روان آبهای استان در سال جاری ۴۲ درصد کاهش یافته است.

وی تعداد دشتهای استان را ۹ دشت عنوان کرد و گفت: تمام دشتهای استان تحت کنترل و نظارت بازرسان شرکت قرار گرفته که متاسفانه در سه دشت شرقی استان با مشکل افت آب مواجه هستیم که می‌طلبد مردم شریف استان کردستان با صرفه جویی در مصرف آب این کمبود را جبران کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز