خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان اعلام کرد:

مجاز بودن مرزنشینان کردستانی برای واردات ۷۱ قلم کالا

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۶۶

برخی از اعضای هیات مدیره تعاونی‌های مرزنشین استان با قانون تجارت آشنایی ندارند / دولت امتیازات و تشویق‌هایی برای مرزنشیان در نظر گرفته تا افراد از این طریق به درآمد برسند و در محل سکونت خود ماندگار شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار کردستان تعداد اقلام مجاز واردات از سوی مرزنشینان استان را ۷۱ قلم ذکر کرد و گفت: تعاونی‌های مرزنشین به صورت ۱۰۰ درصد برنج و مواد خوراکی وارد می‌کنند و از دیگر اقلام غافلند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، ارسلان ازهاری روز یکشنبه در جلسه شورای مبادلات مرزی استان، از تعاونی‌های مرزنشین کردستان خواست خود را به چند قلم کالا محدود نکنند و به سمت واردات لوازم خانگی روی بیاورند و مردم را تشویق به واردات کالا به صورت قانونی نموده و از این طریق قاچاق را کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه واردات لوازم خانگی نیز ۵۰ درصد معافیت مالیاتی دارد، گفت: تعاونی‌های مرزنشین می‌توانند به صورت قانونی این لوازم را که متقاضی زیادی هم دارد وارد و از ورود کالا به صورت قاچاق جلوگیری کنند.

ازهاری تصریح کرد: دولت برای حمایت از مرزنشینان امتیازات و مشوق‌هایی جهت صادرات و واردات کالا از جمله معافیت و تخفیف مالیاتی و عوارض در نظر گرفته که تعاونی‌های مرزنشین باید از این موقعیت ‌‌نهایت استفاده را ببرند.

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار کردستان در ادامه خواستار بازنگری در اعضای تعاونی‌های مرزنشین شد و گفت: دولت و قانون ظرفیتی را برای استفاده ساکنان در مرز‌ها ایجاد کرده که باید همه بتواننداز این ظرفیت استفاده کنند.

ازهاری با اشاره به اینکه برخی از اعضای هیات مدیره تعاونی‌های مرزنشین استان با قانون تجارت آشنایی ندارند، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی برای این اعضا شد و همچنین پیشنهاد داد از این افراد آزمون به عمل آید تا افرادی در راس هیات مدیره تعاونی‌ها قرار بگیرند که با فرآیند کار تجارت آشنا باشند.

وی نداشتن اطلاعات کامل در مورد قانون تجارت را منجر به بروز مشکلاتی در تعاونی‌های مرزنشین دانست و افزود: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این تعاونی‌ها باید اطلاعات کاملی از تجارت مرزی داشته باشند تا از بروز مشکلاتی در این حوزه جلوگیری شود.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان همچنین از ارزیابی و بررسی عملکرد تعاونی‌های مرزنشین استان کردستان خبر داد و گفت: باید عملکرد این تعاونی‌ها در زمینه اینکه برای مردم ساکن در مرز‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند، بررسی شود.

وی گفت: دولت امتیازات و تشویق‌هایی برای مرزنشیان در نظر گرفته تا افراد از این طریق به درآمد برسند و در محل سکونت خود ماندگار شوند و تعاونی‌های مرزنشین باید پاسخ دهند در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند.

ازهاری گفت: دولت با حمایت و تقویت تعاونی‌های مرزنشین و در چارچوب قانون مبادلات مرزی در جهت ایجاد شغل و انگیزه و ماندگاری روستاییان واقع در مرز‌ها تلاش می‌کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار کردستان با اشاره به اینکه در سه محور عملکرد تعاونی‌های مرزنشین را بررسی می‌کنیم، گفت: از لحاظ آمار و سکونت افراد در محل، بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه تجارت در مرز‌ها و وضعیت اشتغال در نوار مرزی این ارزیابی عملکرد را انجام می‌دهیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه این طرح در شورای مبادلات مرزی استان در دست اجرا است، تاکید کرد باید ظرف دو ماه برنامه‌ای عملیاتی در این حوزه اجرایی شود و تمام آمار‌ها در این ارتباط جمع آوری و راستی آزمایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز