خبرگزاری کار ایران

محصول حوزه هنری کردستان در جشنواره بین المللی فیلم یاس

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۷۵۸

این فیلم اولین محصول حوزه هنری استان کردستان با فرمت بلند ویدیویی می که است که در چهارمین حضور جشنواره‌ای خود به بخش پایانی جشنواره فیلم های بلند ویدئویی راه پیدا کرده است.

در ادامه موفقیت های فیلم سازان استان کردستان در بخش فیلم های کوتاه، این بار با پیوستن حوزه هنری کردستان به جمع تولید کنندگان فیلم های بلند سینمایی، فیلم داستانی «من او را می شناسم» به تهیه کنندگی مشترک حوزه هنری کردستان و جلال نصیری هانیس به بخش پایانی دومین جشنواره بین المللی فیلم های بلند ویدئویی یاس تهران در بخش «رویش یاس ها» راه یافت.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این فیلم اولین محصول حوزه هنری استان کردستان با فرمت بلند ویدیویی می که با استفاده ازتوان و پتانسیل های فنی و هنری هنرمندان استان تهیه و در چهارمین حضور جشنواره ای خود به بخش پایانی یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم های بلند ویدئویی راه پیدا کرده است.

امین مرادی تصریح کرد: در این فیلم که به داستان زندگی یک معلم در یکی از روستاهای کردستان می پردازد عوامل زیادی از هنرمندان استان فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم جلال نصیری هانیس را یاری نموده اند که می توان به، بازیگران: ‌غلامرضا همتیان، سمیه مفاخری، پیام رجبی، چیا زند سلیمی، بهزاد کرم اللهی و مجید نصرتی، تصویر بردار: ادیب سبحانی، صدابردار: ‌هادی ساعد محکم، تدوین: جلال نصیری، زانیار لطفی، صداگذار: ‌آرش قاسمی، مشاور فیلمنامه: کمال حاجی‌پور، فواد حبیبی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: عدنان زندی، مدیر تولید: سیروان امانی اشاره کرد.

وی افزود: هیئت انتخاب بخش رویش یاس‌ها متشکل از رحمان سیفی‌آزاد، حجت قاسم‌زاده اصل و علی روئین‌تن پس از بررسی ۱۱۸ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در این بخش ۲۰ اثر را جهت حضور در بخش مسابقه رویش یاس‌ها معرفی کردند.

رئیس حوزه هنری کردستان در پایان سخنانش گفت: حضور این اثر تولیدی حوزه هنری کردستان در جمع مدعیان عرصه فیلم بلند نشان دهنده توان و تکنیک بالای فیلم سازان استان کردستان می باشد که امیدواریم با حمایت جدی تر از این بخش و رفع مشکلات مالی در زمینه تولید آثار سینمایی در آینده شاهد حضور چشمگیرتر فیلمسازان کرد در این بخش نیز باشیم.

جلال نصیری هانیس متولد ۱۳۵۶ سنندج دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان و کارشناس ارشد سینما دانشگاه تهران از سال ۱۳۸۰ به صورت جدی به عنوان نویسنده و کارگردان وارد عرصه سینما شد.

وی در این مدت توانسته است با تولید آثار ارزشمند در بخش مستند و داستانی در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی حضور پیدا نماید و عناوین مختلفی را در این جشننواره ها کسب کند.

وی که هم اکنون به عنوان مدرس دانشگاه و هنرستان های سنندج مشغول به فعالیت است، جوایز مختلفی را از جمله برگزیده جشنواره دینی رویش، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان همدان، سلیمانیه، بلاک برلین آلمان و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فجر، با فیلم زمین فوتبال و جایزه بهترین فیلم فرهنگیان جشنواره رشد، بهترین فیلمنامه جشنواره اربیل عراق، بهترین فیلم داستانی، فیلمنامه و بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان جشنواره منطقه ای «کوسالان» انجمن سینمای جوانان ایران با فیلم «سفر سرد» کسب کرد.

ازجمله دیگر آثار این هنرمند می توان به فیلم مستند «کلاس تشکیل می شود»، «حال همه ما خوب است» اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز