خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری کردستان:

کمندی در حوزه تولید آثار فاخر کردستان تلاشی خستگی ناپذیر داشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۵۱

زنده یاد عباس کمندی‏، استاد برجسته کرد ایران زمین در حالی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت که ۶۲ سال از عمر خود را صرف خدمت به فرهنگ وهنر این دیار نمود.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: شادروان عباس کمندی در حوزه تولید آثار فاخر کردستان تلاشی خستگی ناپذیر داشت.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج, رئیس حوزه هنری کردستان با صدور پیامی درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی کردستان استاد عباس کمندی را تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است: مرگ آغاز زندگی جاوید است و خوشا به حال آنانکه نیک نامی دنیای فانی را ره توشه ای ساختند برای دنیای باقی و نامشان در این سرا و روح شان در سرای دگر جاودانه شد.
در ادامه پیام آمده است: زنده یاد عباس کمندی‏، استاد برجسته کرد ایران زمین در حالی این دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت که ۶۲ سال از عمر خود را صرف خدمت به فرهنگ وهنر این دیار نمود.
همچنین در ادامه آمده است: مردی بزرگ که با جانمایه عشق و ایمان، صادقانه در حوزه تولید آثار فاخر موسیقایی، شعر، داستان، نمایشنامه نویسی، فیلم نامه نویسی، دوبلاژ فیلم و سریال تلویزیونی، تهیه کنندگی و کارگردانی سینما و تلویزیون، نقاشی، تحقیق و پژوهش فرهنگ مردم نگارانه کردستان تلاشی خستگی ناپذیر داشت که نتیجه این همت و نبوغ و درایت و دانش خلق آثاری ماندگار و جاوید در حوزه های مختلف هنری است.
در ادامه ذکر شده است نواهای دل انگیز، اشعار زیبا، نمایشنامه ها و فیلم نامه های مبتنی بر فرهنگ مردم کردستان، تحقیق و پژوهش های گسترده در خصوص فرهنگ مردم نگارانه کردستان و دهها عنوان دیگر در طول تاریخ در ذهن و خاطر مردم کردستان باقی و نسل اندر نسل اشاعه پیدا خواهد نمود.
در پایان متن این پیام آمده است: این حادثه تلخ را به جامعه فرهنگی و هنری استان و بازماندگان آن مرحوم و نیز شهروندان سنندجی تسلیت و تعزیت عرض کرده و از بارگاه کبریایی خداوند متعال فیض و رحمت و مغفرتش را برای آن فقید سعید مسئلت می نمائیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز