خبرگزاری کار ایران

شهردار سنندج:

منازل مسکونی جایگزین فضای سبز شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۶۵

مساحت زیادی از کاربری‌های سبز سنندج به مسکونی تبدیل شده است / مسئولان راه و شهرسازی باید رویه حرکت را در سال‌های گذشته ادامه دهند و به سمت احیای فضای سبز حرکت کنند.

شهردار سنندج با بیان اینکه منازل مسکونی جایگزین فضای سبز شده اند, گفت: تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی, موجب خشک شدن شهر سنندج در بسیاری از نقاط می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج, کامیاب شادمان امروز چهارشنبه در دومین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری‌ها و کارشناسان دفاتر فنی استانداری‌های کشور که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مساحت زیادی از کاربری‌های سبز سنندج به مسکونی تبدیل شده است که هم اکنون می‌توانیم مسکن مهر را به جای اینگونه فضاها کاملا مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه زمین اولین و مهمترین عنصر در ایجاد فضای سبز است، تصریح کرد: مسئولان راه و شهرسازی باید رویه حرکت را در سال‌های گذشته ادامه دهند و به سمت احیای فضای سبز حرکت کنند، چرا که در بحثمسکن مهر تغییراتی به وجود آمد که تأثیر مهمی بر فضای سبز داشت.

شادمان یکی از مشکلات فضاهای سبز شهری را کمبود آب نام برد و افزود: طبق قانون از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز و پارک ها نباید استفاده کرد ولی متاسفانه در بسیاری از مناطق به این امر توجهی نشده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه در آبیاری فضای سبز نباید از آب شرب استفاده شود, یادآور شد: برای جایگزینی آن باید برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد تا از فناوری‌های نوین استفاده و آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری جدا شود.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید مطالعات ویژه برای پارک‌ها و فضای سبز شهر به وجود بیاوریم, خاطرنشان کرد: ایجاد پارک های موزه ای و اقتصادی در شهرها امری لازم و ضروری است چرا که این مهم زمینه حضور اساتید برجسته و تعالی و پیشرفت در این رابطه را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز