خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

جایگاه واقعی روابط عمومی در کشور ناشناخته مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۵۷

اگر سازمان‌ها، نهادها و ادارات، با جامعه هدف خود ارتباط منطقی نداشته باشند در رسیدن به اهداف دچار مشکل خواهند شد / در بسیاری از موارد روابط عمومی‌ها بر اساس خصوصیات فردی انتخاب می‌شوند.

استاندار کردستان اظهار داشت: متاسفانه هنوز به اندازه کافی، جایگاه واقعی روابط عمومی به عنوان یک حرفه در کشور ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، عبدالمحمد زاهدی امروز شنبه در جلسه هم‌اندیشی مسئولان روابط عمومی‌های استان در سنندج، گفت: در حکومت‌های آغازین که مردم‌سالاری و نقش مردمی آنچنان مهم نبود روابط عمومی‌ها بیشتر با هدف دیکته کردن خواسته‌ها بر افکار عمومی شکل می‌گرفت.

وی تصریح کرد: با افزایش و توسعه نقش مردم در حکومت‌ها، سازمان‌های روابط عمومی کار خود را در بدنه ادارات و سازمان‌ها آغاز کرد.

زاهدی با بیان اینکه ارتباط نیاز اصلی و اساسی هر انسانی است، افزود: نیاز به ارتباط از آغاز خلقت انسان‌ها تاکنون همواره وجود داشته و جزو فطرت انسان‌هاست.

استاندار کردستان گفت: اگر این ارتباط وجود نداشته باشد انسان‌ از آنجایگاه انسانیت خود پائین می‌آید و نمی‌تواند در جایگاهی که خداوند تعریف کرده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر سازمان‌ها، نهاد‌ها و ادارات، با جامعه هدف خود ارتباط منطقی نداشته باشند در رسیدن به اهداف دچار مشکل خواهند شد.

زاهدی در ادامه سخنانش خواستار بکار گیری مقوله علمی، هنری و فنی در حرفه روابط عمومی شد و افزود: برای بهره‌گیری از این روش‌ها که حاصل تجربه بشر است، باید ارتباط متقابل مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: روابط عمومی باید جامعه هدف و محیطی که در آن زندگی می‌کنند را به خوبی بشناسند تا بتواند در راستای رسیدن به اهدافی که دنبال می‌کند موفق عمل کند.

استاندار کردستان بروز بودن و داشتن اطلاعات در حوزه‌های مختلف جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم اجتماعی را برای مدیران روابط عمومی‌ها ضروری دانست و گفت: هر روابط عمومی که به این علم مجهز نباشد نمی‌تواند یک روابط عمومی موفق باشد.

زاهدی با بیان اینکه در بسیاری از موارد روابط عمومی‌ها بر اساس خصوصیات فردی انتخاب می‌شوند، گفت: تغییرات مسئولان روابط عمومی به دلیل وجود برخی از سیاست‌ها و تغییر مدیران از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه است.

وی در پایان سخنانش توجه به آموزش روابط عمومی‌ها را از دیگر نیازهای این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های هم‌اندیشی متعدد به منظور مجهز کردن آن‌ها به علوم روز امری ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز