خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان:

کافه کتاب ترنج در سنندج راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۶۱

این اقدام می‌تواند نقش مهمی در جذب مردم به مطالعه و کتابخوانی داشته باشد و این فرهنگ مطلوب را در میان اقشار مختلف رواج دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نخستین کافه کتاب کردستان با عنوان «کافه کتاب ترنج در سنندج راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیل احمدی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: کافه کتاب ترنج به یاد مرحوم فرهنگ صدیقی مدیرکل اسبق این اداره‌ کل و توسط فرزند آن مرحوم دایر می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این کافه کتاب به بهانه نوشیدن و تامین غذای جسم هر چه بیشتر با کتاب و کتابخوانی که غذای روح است، مانوس شوند.

احمدی گفت: این اقدام می‌تواند نقش مهمی در جذب مردم به مطالعه و کتابخوانی داشته باشد و این فرهنگ مطلوب را در میان اقشار مختلف رواج دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه «کافه کتاب ترنج» داری ۱۰ قفسه کتاب است، اضافه کرد: بیش از یک‌هزار عنوان کتاب با موضوعات متنوعی در زمینه‌های موسیقی، تئاتر، سینما، ادبیات و شعر در این کافه موجود است.

احمدی یادآور شد: توجه به نیازهای جانبازان و همچنین اختصاص بخشی از کتابخانه به کتاب‌های بریل ویژه روشندلان از ویژگی‌های منحصربه فرد «کافه کتاب ترنج» است.

وی دسترسی به نشریات را از ویژگی‌های دیگر این کافه برشمرد و گفت: امکان دسترسی به اینترنت بی‌سیم به صورت رایگان و همچنین ارسال رایگان فایل‌های فشرده کتاب‌های دیجیتال با دستگاه بلوتوثبرای حاضران نیز در این کافه کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه قرار است در «کافه کتاب ترنج» فعالیت‌های دیگری از جمله رونمایی کتاب، شب شعر و جلسات نقد و بررسی کتاب نیز انجام شود.

احمدی در پایان بیان داشت: این کافه کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری ترنج راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند به منظور بهره‌گیری از امکانات آن به خیابان حسن‌آباد تقاطع خیابان شهید تعریف مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز