خبرگزاری کار ایران

واکنش نمایندگان کردستان به تصمیم وزارت ارشاد برای انتصاب مدیری غیربومی

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۴۳

نمایندگان کردستان با نامه نگاری رسمی، ۷ نفر نیروی بومی متخصص در حوزهٔ فرهنگ را برای تصدی این پست به وزیر معرفی کرده بودند اما متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون توجه به این درخواست نمایندگان، شخصی غیربومی را برای تصدی این پُست برگزیده است.

انتشار اخباری مبنی بر احتمال جایگزینی مدیری غیربومی برای اداره ارشاد استان کردستان در اوایل هفته آینده، نارضایتی نمایندگان مردم کردستان در عدم استفاده از نیروهای بومی و متعهد کردستان در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، نمایندگان کردستان در گفت‌و‌گوهای جداگانه واکنش خود نسبت به انتشار این خبر مطرح کردند.

حامد قادرمرزی: ۷ نیروی بومی متخصص در حوزهٔ فرهنگ برای تصدی این پست به وزیر معرفی شده بودند

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان ضمن انتقاد از تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعیین یک مدیر غیربومی جهت احراز پست مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با مدیری غیربومی که برای ارشاد کردستان انتخاب شود، هیچگونه همکاری نخواهم کرد.

حامد قادرمرزی تصریح کرد: نمایندگان کردستان با نامه نگاری رسمی، ۷ نفر نیروی بومی متخصص در حوزهٔ فرهنگ را برای تصدی این پست به وزیر معرفی کرده بودند، اما متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون توجه به این درخواست نمایندگان شخصی غیربومی را برای تصدی این پُست در نظر گرفته است.

وی افزود: چگونه ممکن است بدون اطلاع هیچ نماینده‌ای فردی غیربومی برای احراز پست مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تعیین شود، اما ۷ گزینه معرفی شده بومی و آشنا به مسائل فرهنگی کردستان به آسانی رد صلاحیت شوند؟

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حالی که مقام معظم رهبری استان کردستان را یک استان فرهنگی نام نهاده است، چگونه ممکن است این افراد معرفی شده لیاقت احراز پست مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان را نداشته باشند، اما یک شخصیت غیربومی این لیاقت را یک هفته‌ای کسب کند؟

قادرمرزی یادآور شد: شخص معرفی شده شاید در حوزهٔ فرهنگ اسلامی متخصص باشد، اما بدون شک در حوزهٔ فرهنگ بومی کردستان تخصصی ندارد و بنده به هیچ عنوان با یک شخص غیربومی در این پست همکاری نخواهم کرد.

وی با انتقاد شدید از استاندار پیشین استان کردستان وی را عامل اصلی به تعویق افتادن انتخاب مدیر بومی برای این اداره کل دانست و گفت: ایشان باید در محضر خداوند پاسخگو باشد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: من از برنامه‌های دولت تدبیر و امید طرفداری کرده و خواهم کرد و همیشه طرفدار سیاست‌ها و گفتمان آقای روحانی بوده‌ام، اما نمرهٔ قابل قبولی به عملکرد دولت در استفاده از نیروهای بومی در کردستان بعد از انتخابات ریاست جمهوری نخواهم داد.

امید کریمیان: استفاده از نیروهای بومی کردستان در تغییر دولت‌ها مورد کم‌توجهی قرار گرفته است

نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار داشت: یکی از خواسته‌های منطقی مردم نجیب کردستان که همواره در تغییر دولت‌ها مورد کم‌توجهی قرار گرفته، استفاده و بهره‌گیری از نیروهای بومی، شایسته، مجرب و متخصص استان در مناصب مدیریتی و دادن فرصت منطقی و عادلانه به آنان در این زمینه بوده است.

امید کریمیان از انتصاب مدیری غیر بومی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان انتقاد کرد و گفت: مگر کردستان که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان استانی فرهنگی لقب داده شده، با قحطی رجال مواجه است که مدیری غیربومی برای اداره آن به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهوری محترم در جلسات متعددی بر استفاده از نیروهای بومی در استان‌های مختلف تاکید کرده بودند و همچنین استاندار کردستان نیز بار‌ها در جلسات مختلفی گفته بود که برای استفاده از نیروهای بومی در کردستان تلاش خواهد کرد.

کریمیان ادامه داد: مشخص نیست یکباره مدعیان به خواست مردم را چه شده که بی‌توجه به خواسته جامعه فرهنگ و هنر این دیار، مدیری غیر بومی را برای ارشاد کردستان انتخاب کرده‌اند.
نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: چطور بپذیریم توانمندی و ظرفیت فرزندان این مرز و بوم به دلیل فقدان پشتوانه در دولت‌ها، مورد غفلت قرار گیرد؟

وی یادآور شد: مردم فرهنگی کردستان رجاء واثق داشتند که رئیس جمهور در راستای تحقق شعار‌ها و برنامه‌های خویش بر عهدی که با مردم بسته استوار است و همچنین بر این باور بودند زمان آن فرا رسیده که دولت به آنان اعتماد کند و فرصت‌های منطقی و عادلانه به نیروهای شایسته، متخصص و ماندگار محلی بدهد، اما متاسفانه تاکنون اینگونه نشد.

سید احسن علوی: مخالف انتصاب مدیری غیربومی برای ارشاد کردستان هستم

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن واکنش به انتصاب مدیری غیربومی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بنده به عنوان نماینده مردم کردستان مخالف این انتصاب هستم.

سید احسن علوی اظهار داشت: مجمع نمایندگان کردستان بار‌ها در مورد به کارگیری افراد بومی در پست‌های مدیریت استان تذکر داده‌ بودند و این خوب نیست که ما به عنوان نماینده مردم در مجلس باشیم، اما از نظرات هیچ کدام از نمایندگان استفاده نشود.

وی بیان داشت: متاسفانه با توجه به وجود نیروهای رسمی، مرتبط و متخصص کماکان بنا به دلایلی نامعلومی به جوانان و نیروهای توانمند بومی هیچ اهمیتی داده نمی‌شود.

علوی گفت: ریاست محترم جمهوری که با شعار «اعتدال» پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نهاد و پیروز آن عرصه شد، در تبلیغات خود به مسالهٔ رعایت حقوق اقوام و مذاهب مختلف ایرانی توجهی ویژه نشان داد.
این نماینده مردم خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم که با نگاه ویژه دولت یازدهم شاهد شکستن تابوهای غلط و معیارهای نادرست که در قانون نیست و بر اساس سلایق به عرفی نادرست درآمده است، باشیم که متاسفانه اینگونه نشد.

وی با این عنوان که چرا استانی که محل تربیت نیروهای متخصص در عرصه‌های گوناگون است، باید مدیرانی غیربومی داشته باشد، گفت: مدیران بومی مشکلات کردستان را حس کرده و شناخت بهتری نسبت به آن دارند، به همین دلیل پیشرفت در دسترس‌تر خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: یقینا حضور مدیران غیر بومی در این استان و هزینه رفت و آمد آنان با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال منافات دارد.

هیچ صحبتی با نمایندگان کردستان نشده است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز فقط با ذکر این جمله گفت: با وجود برخی خبر‌ها مبنی بر انتصاب مدیری غیربومی در ارشاد کردستان طی هفته آینده هیچ صحبتی با نمایندگان کردستان در این زمینه نشده است.

سالار مرادی: انتصاب مدیر فرهنگی بومی در کردستان یک انتظار به حق برای مردم به شمار می‌رود

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کردستان استانی فرهنگی است و به همین دلیل باید مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران ارشاد استان دغدغه حوزه فرهنگی داشته باشند، گفت: انتصاب مدیر فرهنگی بومی در کردستان یک انتظار به حق برای مردم این استان به شمار می‌رود.

سالار مرادی از انتصاب مدیری غیربومی برای ارشاد کردستان انتقاد کرد و ضمن تاکید بر لزوم تجدید نظر برای این انتصاب افزود: توجه به دغدغه‌های مردم کردستان با توجه به ویژگی‌های فرهنگی این استان یک نیاز لازم و ضروری است و به همین دلیل باید فردی بومی و توانمند در عرصه فرهنگی منصوب شود.

وی گفت: انتصاب مدیر کل غیربومی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان کاملآ بر خلاف وعده‌های رئیس جمهوری به مردم این استان است و به همین دلیل باید اولویت به کارگیری مدیران در کردستان با افراد بومی و نخبه خود استان باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر شماری از افراد غیربومی کردستان را به سکوی پرتابی برای مدیریت‌های آینده خود تبدیل کرده‌اند که این روند به هیچ عنوان شایسته کردستان با این همه ظرفیت و توانمندی نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش یاداور شد: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مخالف انتصاب مدیر کل غیربومی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هستم.

پیش از این نیز بیش از ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر کردستان در نامه‌های متعددی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان کردستان در مجلس و استاندار کردستان، خواستار ابقاء و انتصاب جلال قلعه شاخانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان مدیرکل این نهاد فرهنگی شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز