خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان:

اولویت تخصیص اعتبارات فرهنگی به کانون‌های دارای طرح است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۹۳

کانون های تخصصی می توانند در حوزه های معارف اسلامی، کتابخوانی، سلامت، عقاید اسلامی، مهدویت، قرآن و نماز، شعر و ادبیات ورزش و گردشگری دینی به سایر کانون های استان خدمات فرهنگی ارائه دهند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، اختصاص اعتبارات مالی کانون‌های تخصصی مساجد در سال جاری را منوط به ارائه طرح و برنامه از طرف کانون دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کامل گلباغی، امروز یکشنبه در نشستی با مدیر مسئولان کانون‌های تخصصی استان در سنندج گفت: احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد تحت عنوان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری در استان‎‌ها از اهداف تاسیس این کانون‌ها بود.
وی با تاکید به ارائه طرح پیشنهادی از سوی کانون‌های تخصصی برای اجرا در سطح کشور و استان افزود: اختصاص اعتبارات مالی در سال جاری به کانون‌های تخصصی تعلق می‌گیرد که طرح و برنامه داشته باشند.
گلباغی، با بیان اینکه از هر کانون دو طرح ملی در سطح کشور پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: کانون‌های تخصصی در راستای بهره‌مندی از حمایت‌های این دبیرخانه و ستاد عالی بایستی طرح‌ها و برنامه‌های خود را در زمینه خلاقیت‌های و پتانسیل‌های موجود در سطح کانون‌های استان ارائه دهند.
وی ارائه خدمات به سایر کانون‌ها را از جمله وظایف کانون‌های تخصصی برشمرد و گفت: کانون‌های تخصصی می‌توانند در حوزه‌های معارف اسلامی، کتابخوانی، سلامت، عقاید اسلامی، مهدویت، قرآن و نماز، شعر و ادبیات ورزش و گردشگری دینی به سایر کانون‌های استان خدمات فرهنگی ارائه دهند.
این مسئول یکی از وظایف این دبیرخانه را برون سپاری برنامه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: کانون‌های تخصصی بهترین و مناسبت‌ترین مرکز فرهنگی برای اجرای برنامه‌های دبیرخانه مساجد هستند.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه توانمندی اعضای کانون‌های مساجد، جشنواره‌های مدهامتان و شیوه‌های نوین تدریس از جمله برنامه‌های است که این دبیرخانه امادگی دارد مسئولیت اجرای آن را به کانون‌های که توان اجرایی دارند بسپارد.
گلباغی، همچنین بر راه اندازی وبلاگ تخصصی هر کانون تاکید کرد و افزود: هر کانون تخصصی بایستی یک وبلاگ یا نشریه تخصصی داشته باشد تا دیگر کانون‌های از برنامه‌ها و فعالیت‌ها این کانون‌ها باخبر باشند و از آن بهره برداری کنند.
وی مدیران مسئول کانون‌های تخصصی را به راه اندازی هسته‌های پژوهشی، ارائه پایان نامه دانشجویی با محوریت برنامه‌های فرهنگی و هنری و استفاده از اعتبارات فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداری‌ها توصیه کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کانون‌ها از هم اکنون برای دایر کردن کلاس‌های اوقات فراغت رایزنی کنند و با توجه به افزایش اعتبارات بخش روستایی در سال جاری از این اعتبارات برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کنند.
مسئول اداری مالی دبیرخانه امور مساجد کردستان نیز در این نشست تخصصی گفت: تمرکز زدایی و واگذاری برنامه‌های دبیرخانه مساجد به کانون‌های تخصصی مساجد از جمله اهداف است که در تاسیس کانون‌های تخصصی دنبال می‌شود.
آرمان جهانبین خواستار خودکفایی مالی کانون‌های تخصصی شد و اظهار داشت: کانون‌های تخصصی در راستای تخصص خود به فعالیت بپردازند و علاوه بر انجام برنامه‌های خود درامدزایی نیز داشته باشند.
وی از تشکیل اتاق فکر در حوزه اداری مالی در دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و افزود: هر کدام از مدیران مسئول کانون‌های مساجد پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند تا در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پیش رو از ان استفاده شود.
جهان بین، از مدیر مسئولان کانون‌های مساجد استان خود کلیه مکاتبات خود را همراه با تاریخ و شماره نامه انجام و در دفتر اندیکاتور اداری ثبت کنند و در حوزه اداری مالی نیز بایگانی داشته باشند.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کلیه اموال موجود در کانون‌های مساجد متعلق به کانون است و لازم است تجهیزات و اموال برچسب داشته باشند و مدیران مسئول نیز باید در راستای برچسپ گذاری اموال کانون‌ها همت گمارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز