خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی کردستان خبر داد:

اقامت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر نوروزی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۱۶۷

بازارچه های بانه و مریوان، دریاچه زریوار، مراکز تجاری بانه، اورامان، روستای پالنگان، غارکرفتو، قرآن تاریخی نگل، خانه کرد(عمارت آصف) سنندج وعمارت خسروآبادو باباگرگر در قروه بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان از اقامت یک میلیون و ۱۰۰هزار و ۷۱۵ نفر مسافر نوروزی در استان خبر داد.

رسول اشتودان ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا در سنندج گفت: بر اساس آمار‌ها از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز ۱۶فروردین، تعداد مسافران مقیم در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از این تعداد مسافر در سطح استان ۳۵۰ هزار و ۱۲۲نفر در شهرستان بانه، ۳۰۳ هزارو ۳۴۵ نفر در مریوان، ۱۹۸ هزار و۶۶۵نفر در سنندج و ۱۳۱ هزار و ۳۹۵ نفر در سقز اقامت داشته‌اند.

اشتودان افزود: دراین ایام همچنین یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۹۵ نفر از جاذبه گردشگری و مراکز تجاری و تاریخی سطح استان بازدید کرده‌اند.

مدیر کل میراثفرهنگی کردستان اظهار داشت: بیشترین مسافر در این ایام مربوط به شهرستان بانه با ۳۵۰ هزارو۱۲۲ نفر مقیم و کمترین مربوط به شهرستان دهگلان با ۴ هزارو ۵۲۴نفر مسافر بوده است.

وی یادآور شد: بازارچه‌های بانه و مریوان، دریاچه زریوار، مراکز تجاری بانه، اورامان، روستای پالنگان، غارکرفتو، قرآن تاریخی نگل، خانه کرد(عمارت آصف) سنندج وعمارت خسروآبادو باباگرگر در قروه بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتودان خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی مشکل خاصی در زمینه اسکان و خدمات دهی به مسافران پیش نیامد و زمینه رضایتمندی مسافران فراهم شده است.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در ادامه سخنانش از اجرایی شدن عملکردهای شاخص و بر‌تر ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان در نوروز ۹۳ خبرداد.

رسول اشتودان افزود: این عملکردهای شاخص شامل برگزاری بیش از ۲۸ جلسه با بیش از ۵۵۰ مصوبه در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر بین اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در سطح استان با همکاری استانداری، فرمانداران و دبیرخانه ستاد، آماده سازی و تجهیز ۲۶ هتل۲۴ مه‌مان پذیرو ۳۰۰ خانه استیجاری، آماده سازی ۲۰ سالن ورزشی سرپوشیده و ۸ کمپ موقت اسکان وآماده سازی خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز اقامتی دولتی با همکاری ارگان‌های ذی ربط جهت اسکان مسافران ورودی به استان بود.

وی، اجرای بیش از ۴۰۰ ساعت برنامه و مراسم ویزه جشن نوروز با همکاری شهرداری سطح استان جامعه هتلداران، نیروی انتظامی همراه با رقص هه لپرکی و موسیقی سنتی در مراکز اسکان و مناطق تفریحی، برنامه ریزی و اجرای تور سنندج گردشگری با همکاری فرمانداری، شهرداری و جامعه هتلداران استان و بازدید آن‌ها از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی و طبیعی استان، اهداء بیش از ۱۰۰۰ بسته و هدایای تبلیغاتی شامل اقلام فرهنگی، سوغات، صنایع دستی، فیلم معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار طبیعی و تاریخی را از دیگر عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان برشمرد.

وی در پایان سخنانش به برپایی سفره‌های هفت سین در مراکز گردشگری اماکن تاریخی با الهام از صنایع دستی و فرهنگ غنی استان چاپ و انتشار بیش از ۶۰۰ هزار انواع اقلام تبلیغاتی، راه اندازی سامانه هدفمند پیام کوتاه جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری و خوش آمد گویی به مهمانان، برگزاری مراسم استقبال از مهمانان نوروزی در لحظه تحویل سال و ارسال بیش از ۵۰ بسته اقلام اطلاع رسانی و معرفی استان و جاذبه‌های گردشگری و کتابچه معرفی آثار تاریخی به شبکه‌های تلویزیونی یک، دو، وسه و شبکه خبر و شبکه برون مرزی سحر نیز اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز