خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری کردستان خبر داد:

کسب ۱۲ عنوان برتر بین‌المللی در هنرهای تجسمی توسط هنرمندان کردستانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۴۹۳

۲۵ عنوان برتر کشوری و بین‌المللی در حوزه سینما و ۱۰ عنوان برتر در بخش‌های دیگر توسط هنرمندان و تولیدات حوزه هنری استان کسب شده است.

ایلنا: رئیس حوزه هنری استان کردستان از کسب ۱۲ عنوان بر‌تر بین‌المللی در بخش هنرهای تجسمی طی سالجاری توسط هنرمندان کردستانی خبر داد گفت: همچنین در این مدت ۲۵ عنوان بر‌تر کشوری و بین‌المللی در حوزه سینما و ۱۰ عنوان بر‌تر در بخش‌های دیگر توسط هنرمندان و تولیدات حوزه هنری استان کسب شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، امین مرادی دوشنبه‌شب در آیین تجلیل از خبرنگاران، هنرمندان و همسران کارکنان حوزه هنری استان کردستان که در سالن شماره دو پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حوزه هنری کردستان از‌‌ همان ابتدای فلسفه وجودی خود را بدون شعار، خدمت به هنرمند و هنرجو تعریف کرد.
وی با بیان اینکه معتقدیم اگه حوزه هنری به افتخاراتی دست یافته مرهون تلاش و هنرنمایی هنرمندان پر توان استان بوده است، افزود: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در استان وجود دارد سعی کرده‌ایم ارتباط و تعامل خوبی با هنرمندان داشته باشیم.
مرادی تصریح کرد: حوزه هنری در سال جاری، جدای از اینکه به تولیدات خوبی دست پیدا کرد، موفقیت‌هایی نیز در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.
وی اضافه کرد: تولید بیش از ۲۸فیلم کوتاه داستانی، مستند، ۱۰۰ ثانیه‌ای و انیمیشن، تولید بیش از ۵۰ اثر نمایشنامه‌های غرب کشور، تولید کتاب پرواز با رعایت برنامه‌های ابلاغی توسط راشد باباشهابی، تولید بیش از ۲۵۰۰ اثر تجسمی در بخشهای کاریکاتور، خوشنویسی، نقاشی و تولید بیش از ۵ نمایش صحنه‌ای و خیابانی، حمایت از اجراهای صورت گرفته در سنندج، دیجیتالی کردن سالن شماره یک سینما بهمن از جمله تولیدات حوزه هنری کردستان در سال جاری است.
مرادی، تولید هزار و ۵۰۰ قطعه شعر و داستان توسط شعرای عضو کانون شعر حوزه هنری، رونمایی از سه اثر شعر شاعران استان، تشکیل گروه فولکلور حوزه هنری در بخش آموزش و حمایت و برگزاری ۱۰ جشنواره موسیقی سنتی و کلاسیک، حمایت و برگزاری بیش از ۱۰ کنسرت سنتی با رعایت حساسیتهای موجود را از دیگر اقدامات حوزه هنری کردستان برشمرد.
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: برگزاری نخستین جشنواره کاریکاتور باموضوع سبک زندگی یرانی اسلامی در کردستان، برگزاری دهمین یادواره شمس‌قریشی به عنوان بزرگ‌ترین مراسم مولودی‌خوانی کشور در هفته وحدت، برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان در مردادماه امسال و تجلیل از ماموستا هه‌ژار، عمر صالحی‌صاحب ومرحوم شاهرخ اورامی از ادبا و شعرای استان و دومین سوگواره استانی شعر عاشورایی از دیگر برنامه‌های امسال حوزه هنری استان بوده است.
وی، برگزاری بیش از ۱۵ شب شعر در مناسبتهای مختلف، برگزاری جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه نویشی قلم سبز، برگزاری نخستین جشنواره سالانه نقاشی کردستان، نخستین جشنواره سالانه گرافیک، برگزاری بیش از ۵۰ نمایشگاه تخصصی در گالری سوره، برپایی نخستین نمایشگاه نقاشان مکتب‌ندیده و نخستین کارگاه آموزشی شکسته نستعلیق و نقاشی خط با حضور استادادان کشوری در سنندج را از جمله موارد در این زمینه عنوان کرد.
مرادی در ادامه سخنانش، برگزاری همزمان سی و دومین جشنواره فیلم فجر با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، برگزاری چهارمین جشنواره فیلم حسنات و حمایت از گروه ارگس‌تر فلارمونیک را تعدادی دیگر از اقدامات حوزه هنری در سال جاری برشمرد.
مرادی همچنین از کسب ۲۵ عنوان بر‌تر کشوری و بین‌المللی در حوزه سینما، ۱۲ عنوان بین‌المللی در بخش هنرهای تجسمی و ۱۰ عنوان بر‌تر در بخش‌های دیگر توسط هنرمندان و تولیدات حوزه هنری استان کردستان در سال جاری خبر داد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با بیان این نکته که حوزه هنری کردستان با محدودیت نیروی انسانی، مجموعه‌ای پویا و چابک است و موفقیت‌های آن مصداق این ادعاست، تولید آثار فاخر هنری و شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای هنری را از اولویت‌های این حوزه در سال آینده دانست.
مرادی افزود: جریان‌سازی، فاخرسازی، توجه به نسل جوان و مواجه موثر با اقتضائات روز از سیاست‌های حوزه هنری کردستان در سال آینده است.
وی گفت: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک، خانواده و اخلاق، تمدن اسلامی، عدالت و پیشرفت و سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴، تناسب‌سازی کار‌ها با فضای بومی و منطقه‌ای، پرهیز از برنامه‌های تکراری و یکنواخت و توجه به خلاقیت و نوآوری از جمله اولویت‌های حوزه هنری استان کردستان در راستای تولید آثار فاخر در سال آینده است.
مرادی در پایان ضمن تقدیر از همکاران حوزه هنری، تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در تعامل با این دستگاه و کمک به ترویج هنر اسلامی را ارج نهاد و خواستار استمرار همکاری‌های خبرنگاران با حوزه هنری شد.
گفتنی است در پایان این مراسم، از خبرنگاران، اصحاب رسانه، هنرمندان موفق استان و همسران کارکنان حوزه هنری کردستان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز