خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره درمان کمیته امداد کردستان خبر داد:

بهره‌مندی ۴۸ هزار مددجوی کردستانی از بیمه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۲۳

کمیته امداد کردستان در حال حاضر از یک‌هزار و ۵۳۷ کوک مبتلا به سوءتغذیه در این استان حمایت می‌کند. / ۱۵.۲ درصد بیمه‌شدگان کمیته امداد در کردستان را بیماران خاص تشکیل می‌دهند.

ایلنا: رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان از بهره‌مندی ۴۸ هزار و ۳۸۹ مددجوی زیر پوشش این نهاد از بیمه اجتماعی در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا در سنندج، فرخ ذره‌بینان در کارگروه و همایش تخصصی حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان که به مدت یک روز در سنندج برگزارشد، تصریح کرد: تاکنون ۴۸ هزار و ۳۸۹ نفر از مددجویان زیر پوشش امداد در این استان بیمه شده‌اند.
وی افزود: ۲۷۱ مرکز طرف قرارداد کمیته امداد در سطح استان به مددجویان بیمه شده زیر پوشش این نهاد خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
ذره‌بینان میزان ‌کل مراجعات مددجویان به مراکز درمانی در سال‌جاری را ۷۹ هزار و ۷۸۶ مورد عنوان کرد و گفت: ‌ برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان گفت: کمیته امداد کردستان در حال حاضر از یک‌هزار و ۵۳۷ کوک مبتلا به سوءتغذیه در این استان حمایت می‌کند و در طول سال‌جاری اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال در این راستا هزینه کرده است.
وی بیان داشت: ۷۶ بیمار زمین‌گیر و ‌۱۶۶ بیمار خاص نیز از خدمات و حمایت‌های کمیته امداد در سطح استان بهره‌مند هستند.
ذره‌بینان اضافه کرد: کمیته امداد کردستان از ابتدای سال‌جاری در راستای حمایت از بیماران خاص بیش از ۴ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.
رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ۱۵.۲ درصد بیمه‌شدگان کمیته امداد در کردستان را بیماران خاص تشکیل می‌دهند، افزود: کمیته امداد در حال حاضر از ۷۶۱ بیمار صعب‌العلاج نیز حمایت می‌کند.
به گفته وی، ارائه آموزش‌های سلامت، اهدای سبد غذایی به مسئولان، ارائه خدمات بهداشتی خوابگاهی، بهسازی محیط خودکفایی، ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار، بینایی‌سنجی قالی‌بافان و تکمیل شناسنامه سلامت دانش‌آموزان شرکت کننده در اردو‌ها از جمله خدمات ارائه شده در قالب این تفاهم‌نامه بوده است.
ذره‌بینان یادآور شد: اجرای ۲۵۵ طرح آموزشی در حوزه سلامت را از دیگر اقدامات کمیته امداد در استان عنوان کرد: بیش از ۷ هزار و ۶۵۰ نفر در قالب این طرح‌ها آموزش دیده‌اند.
رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان تصریح کرد: ‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰۰ مورد معاینه دوره‌ای مجریان طرح‌ها خودکفایی و ۱۰۹ مورد بهسازی محیط‌های خودکفایی در سطح استان انجام شده است.
وی با اشاره به انجام بیش از ۱۰۰ مورد بینایی‌سنجی قالیبافان زیر پوشش این نهاد از ابتدای امسال تاکنون، بیان داشت: ‌ در مجموع بیش از ۲۲ هزار و ۱۸ طرح در زمینه‌های مختلف در سال‌جاری توسط حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان انجام شده است.
ذره‌بینان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر در مجموع از طرح‌های اجرا شده بهره‌مند شده و بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز