خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد کردستان:

ستاد احسان و نیکوکاری در کردستان تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۱۶

اجرای روش‌های نوین در امر اطلاع‌رسانی بستر توسعه مشارکت‌ها را فراهم می‌کند. / استفاده از ظرفیت موسسات خیریه و تعیین نقش آنان در تامین منابع مالی و حمایت از کار و کارآفرینی در راهبرد اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد.

ایلنا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: تشکیل ستاد احسان و نیکوکاری و برگزاری جلسات درون برون سازمانی به منظور بهره‌گیری بهینه از تمام ظرفیت‌ها و تلاش‌ها در راستای جذب امدادیاران طبق برنامه پنج ساله توسعه، ازجمله نیاز‌ها در این حوزه است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا در سنندج، هیوا رحیمی در کارگروه تخصصی حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در سنندج، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی تخلیه صندوق‌های صدقه کوچک بر اساس درآمد به منظور کاهش هزینه‌ها در این استان شد تصریح کرد: با ایجاد و تقویت اعتقاد و باور یقینی و قلبی در نیروهای شاغل در زمینه مشارکت‌های مردمی و با استفاده از منابع مالی و شرعی به ویژه زکات بدون تکیه بر منابع دولتی می‌توان، فقر و محدودیت را در جامعه مهار و ریشه‌کن کرد.
وی اطلاع‌رسانی و ارتقا اعتماد عمومی در استان را از مهم‌ترین نیاز‌ها در تعاملات مردمی عنوان کرد و افزود: اجرای روش‌های نوین در امر اطلاع‌رسانی بستر توسعه مشارکت‌ها را فراهم می‌کند.
رحیمی ادامه داد: شناسایی و اولویت‌بدنی نیازهای محرومین و چگونگی تامین آن مبتنی بر نرم‌افزار نیازسنجی حوزه‌های تخصصی از دیگر مسائل مهم در بحثتوانمندسازی مددجویان است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بر استفاده از ظرفیت اصناف و بازارایان در راستای رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت موسسات خیریه و تعیین نقش آنان در تامین منابع مالی و حمایت از کار و کارآفرینی در راهبرد اقتصاد مقاومتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ایجاد حلقه اتصال بین اغنیا و فقرا، ساماندهی امور صدقات از قبیل مکان‌یابی، نصب، بهره‌برداری و نگاه‌داری صنادیق از دیگر مباحثمهم در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و رفع مشکلات نیازمندان است.
رحیمی افزود: تشکیل ستاد احسان و نیکوکاری و برگزاری جلسات درون برون سازمانی به منظور بهره‌گیری بهینه از تمام ظرفیت‌ها و تلاش در راستای جذب امدادیاران طبق برنامه پنج ساله توسعه از دیگر نیاز‌ها در این حوزه است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان بر برنامه‌ریزی دقیق در راستای جذب و نگهداشت خیرین از سوی معاونین و کارکنان و فعالان حوزه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد و بیان داشت: پیگیری تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در شهرستان‌ها، ارتباط و تعامل موثر با موسسات خیریه و مراکز عام‌المنفعه و شناسایی تشکل‌ها و گروه‌های مرجع و موثر و ارتباط با آن‌ها از دیگر اقدامات تاثیرگذار در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی است.
وی در ادامه سخنانش نقش مراکز نیکوکاری در پیشبرد اهداف امداد به ویژه توسعه مشارکت‌های مردمی را حائز اهمیت دانست و گفت: ‌گسترش ارتباط بین مردم محله، افزایش تکافل و توازن اجتماعی، توسعه فرهنگ انفاق، تعاون، احسان و نیکوکاری و حفظ عزت نفس و کرامت محرومین از تاثیرات مهم ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط مردم محله با مساجد، مردمی‌ شدن حمایت‌های اجتماعی، واگذاری امور رسیدگی به نیازمندان به مردم، ایجاد شبکه‌های تخصصی و صنفی در راستای خدمت هرچه بهتر به مردم و اطلاع‌رسانی شفاف و افزایش اعتماد مردمی از دیگر تاثیرات گسترش مراکز نیکوکاری است.
رحیمی در پایان ارائه بسته‌های حمایتی متناسب با شرایط محله و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی را از دیگر نتایج فعالیت مراکز نیکوکاری دانست و یادآور شد: ‌ بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردمی اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های از اهداف مهم تشکیل مراکز نیکوکاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز