خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

سرمایه گذاری ۶۲۸ میلیارد تومانی در معادن کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۷

سرمایه گذاری بعمل آمده، نوید این را می دهد که در آینده ای بسیار نزدیک چهره استان از لحاظ اشتغالزایی جدید و ارزش افزوده ناشی از این سرمایه گذاری، دگرگون خواهد شد.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تا پایان دی ماه سالجاری بالغ بر ۶۲۸ میلیارد تومان در بخشهای مختلف معادن کردستان سرمایه گذاری شده است.
پیمان اسراری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: استان کردستان یکی از استان‌های برخوردار از لحاظ مواد معدنی با غنای بالاست که با اقدامات صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک می‌تواند از لحاظ اقتصادی چهره کردستان را دگرگون سازد.
وی افزود: تا پایان دی ماه سال‌جاری ۳۳۰ واحد معدنی فعال در استان مشغول فعالیت هستند که این تعداد در سال گذشته فقط ۳۰۳ واحد بوده است.
اسراری تصریح کرد: همچنین در این مدت زمانی، تعداد ۱۳مورد پروانه بهره برداری و تعداد ۲۴ مورد گواهی کشف با احتساب محدودیت ثبت ۸ ماهه در این سازمان صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۶۲۸میلیارد تومان در معادن کردستان سرمایه گذاری شده است، گفت: این سرمایه گذاری به‌عمل آمده نوید این را می‌دهد که در آینده‌ای بسیار نزدیک چهره استان از لحاظ اشتغالزایی جدید و ارزش افزوده ناشی از این سرمایه گذاری دگرگون خواهد شد.
وی یادآور شد: تلاش تمامی مسئولان استان برآن است تا مواد معدنی کردستان بصورت خام از این استان خارج نشود و در کنار این معادن واحدهای صنعتی و صنایع پائین دستی ایجاد شود تا در کنار توسعه معدنی، شاهد توسعه صنعتی هم باشیم.
اسراری وجود معادن فعال و غنی، نیروی تحصیل کرده و ارزان، هم جواری استان کردستان با کشور عراق، وجود سه بازارچه رسمی و یک مرز رسمی در کردستان و همچنین وجود زیرساختهای مناسب و در حال رشد را از مزایا و پتانسیلهای این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: این عوامل باعثمی‌شود تا این استان نسبت به نقاط دیگر برای سرمایه گذاری جذابیت بیشتری داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان سخنانش از کلیه سرمایه گذاران و فعالان بخش‌های مختلف دعوت نمود تانسبت به سرمایه گذاری در این استان با توجه وجود پتانسیل‌های بسیار خوب موجود اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز