خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی مریوان:

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در راستای توسعه فرهنگی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۶

اجرای طرح ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم می‌تواند در افزایش نرخ مطالعه اثرات به‌سزایی داشته باشد.

ایلنا: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مریوان گفت: طرح راه اندازی ایستگاه مطالعه در راستای توسعه فرهنگی جامعه واز برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مریوان حسن بدخشانی در مراسم رونمایی از نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان مریوان در درمانگاه شهید چراغی تصریح کرد: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش ۱۵ عنوان در یک هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب است و افراد می‌توانند به فراخور نیاز از کتاب‌های موجود در این قفسه‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: ایستگاه‌های مطالعه براساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پرازدحام مانند ادارات پرتردد، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها جانمایی می‌شود تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود استفاده کنند.

بدخشانی در خصوص نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها ادامه داد: ایستگاه‌های مطالعه به صورت ماهیانه توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان شارژ می‌شود و هر ایستگاه سالانه دارای ۳۶ هزار نسخه گردش کتاب است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم می‌تواند در افزایش نرخ مطالعه اثرات به سزایی داشته باشد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مریوان در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌ها با کتابخانه‌های عمومی در اجرای طرح مذکور که با هدف توسعه فرهنگی کشور صورت می‌گیرد بسیار مهم و اساسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز