خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر سقز:

اطلاع رسانی لازمه ترویج فرهنگ کتابخوانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۴

در سال جاری تاکنون ۵۰ میلیون ریال از سهم نیم درصدی شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سقز واریز شده است.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر سقز تبلیغات و اطلاع رسانی را لازمه ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست وگفت: شهرداری سقز متعهد شده است که دو بیلبورد در مکان‌های پرتردد شهر را به صورت رایگان در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سقز، نظام غفاری سه شنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اظهار داشت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت و به توسعه برسد باید به مطالعه و علم آموزی توجه ویژه‌ای داشته باشد.
وی با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در توسعه کشور، گفت: شورای اسلامی و شهرداری سقز از این نهاد فرهنگی حمایت می‌کنند.
غفاری تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف از نیازهای فرهنگی جامعه است و نهادهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید از سوی مردم و مسئولان حمایت شوند.
وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۵۰ میلیون ریال از سهم نیم درصدی شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز واریز شده است، افزود: بر اساس برنامه شهرداری سقز باید تا پایان سال جاری، حداقل معادل سال گذشته بدهی خود را به حساب این انجمن واریز کند.
رئیس شورای اسلامی شهر سقز یادآور شد: خوشبختانه رویکرد شهرداری سقز فرهنگی است و این امر در تسهیل ارتباط و تعامل مثبت کتابخانه‌های عمومی با این نهاد اثرگذار است.
غفاری افزود: نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی می‌تواند از این فرصت به منظور تبلیغ و معرفی برنامه‌های خود به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه استفاده کند.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: فراهم سازی زمینه‌های لازم برای جابجایی کتابخانه عمومی شهید عبدالحمید فرقانی به مکان جدید در پارک مولوی کُرد نیز از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز به منظور حمایت از کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز