خبرگزاری کار ایران

درآینده‌ای نزدیک؛

تفاهم‌نامه وزیر کار و اقلیم کردستان عراق منعقد می‌شود

کد خبر : ۱۳۳۹۸۳

با انعقاد این تفاهنامه علاوه بر فراهم سازی زمینه های اشتغال برای کارجویان استان، شاهد ساماندهی نیروی کار اعزام شده سالهای اخیر به اقلیم کردستان خواهیم بود.

ایلنا: قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ازانعقاد تفاهم نامه بین وزیران کار ایران و اقلیم کردستان عراق، برای توسعه زمینه‌های اشتغالزایی در منطقه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

یه گزارش خبرگزاری ایلنا در سنندج، مصطفی باغبانیان صبح روز شنبه در نشست هم اندیشی توسعه کارآفرینی با محوریت کاریابی و آموزش‌های بازار محور در سنندج گفت: در سفر یک‌روزه قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل که اخیرا به کردستان آمده بود مقدمات این تفاهنامه فراهم شده است.

وی افزود: با انعقاد این تفاهنامه علاوه بر فراهم سازی زمینه‌های اشتغال برای کارجویان استان، شاهد ساماندهی نیروی کار اعزام شده سال‌های اخیر به اقلیم کردستان خواهیم بود.

باغبانیان تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای نیز بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام(ره) در زمینه کاریابی‌ها منعقد شده که می‌تواند به اشتغال مدجویان از طریق این مؤسسات غیر دولتی کمک شایان توجه‌ای کند.

وی از اشتغال در کردستان به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری و دولت دکتر روحانی نام برد و گفت: بایستی برای این مهم فکری اساسی اندیشیده شود و از شعارگرایی صرف به سمت عملیاتی نمودن برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در کردستان حرکت کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از کارجویان و جوانان متقاضی اشتغال در استان یادآور شد: متاسفانه بیشتر این افراد جز فراگیری صرف آموزش‌های تئوری و نظری در دانشگاه‌ها، نه تنها مهارت کار ندارند بلکه جز تقاضای استخدام در بخش دولتی به سایر حوزه‌ها توجهی ندارند.

وی در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کمک بزرگی برای کارجویان در بکارگماری و ایجاد اشتغال آنان دانست و افزود: خوشبختانه امروز در مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویژه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این آمادگی برای آموزش در همه زمینه‌ها وجود دارد.

باغبانیان همچنین تقویت دو بخش تعاونی و خصوصی را در کنار بخش دولتی ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: در تمام شهرستانهای استان کردستان زمینه‌ها و پتانسیل‌های اشتغال و سرمایه گذاری وجود دارد که بایستی آن‌ها را عملیاتی و مورد بهره برداری قرار داد.

وی در پایان بر لزوم همکاری همه جانبه موسسات مالی و بانکی و همه دستگاههای اجرایی استان برای حل مشکل بیکاری تاکید کرد و گفت: اگر چه نمی‌توان نرخ بیکاری را بطور کامل از بین برد ولی باید تلاش کرد آن را به پایین‌ترین حد ممکن رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز