خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج:

کتابخانه از نیازهای اساسی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۰

مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند که ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای آگاهی جامعه به اجرای برنامه‌های توسعه محور کمک شایانی می‌کند.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه از ضرورت‌های جامعه است که نیازمند تلاش مستمر و مداوم و همچنین برنامه‌ریزی اصولی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، سید انور رشیدی در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی گفت: این نهاد فرهنگی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی است که باید از سوی مسئولان به خوبی حمایت شود.

وی تصریح کرد: مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند که ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء آگاهی جامعه به اجرای برنامه‌های توسعه محور کمک شایانی می‌کند.

رشیدی افزود: در هر جامعه‌ای که مردم در آن به مطالعه خو گرفته باشند اجرای برنامه‌های مختلف که با هدف توسعه و پیشرفت صورت می‌گیرد آسان‌تر است و روند آن تسریع می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری کردستان از سوی مقام معظم رهبری با عنوان استانی فرهنگی، گفت: شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و زمینه سازی برای تبدیل آن‌ها به بالفعل وظیفه‌ای مهم بر دوش مسئولان است.

رشیدی در ادامه بر ضرورت ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق مختلف تاکید کرد و گفت: کتابخانه از نیازهای اساسی فرهنگی جامعه است و متولیان باید در طراحی مبلمان شهری به این مقوله مهم توجه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در پایان سخنانش یادآور شد: نهادهایی مانند شهرداری باید در اجرای وظایف خود در قبال کتابخانه‌های عمومی متعهد باشند تا کتابخانه‌های بتوانند برخی نیازهای خود را رفع و در اجرای برنامه‌های خود موفق‌تر عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز