خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛

دومین ایستگاه مطالعه در سقز راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۵

با اجرای طرح ایستگاه های مطالعه علاوه بر ساماندهی اوقات فراغت مردم در مکان‌های پرتردد، شاخص سرانه مطالعه که از نیازهای ضروری جامعه است افزایش می‌یابد.

ایلنا: به مناسبت بزرگداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی، دومین ایستگاه مطالعه سقز در درمانگاه شهید کرباسی این شهر افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز در مراسم افتتاحیه این ایستگاه مطالعه که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تا پیش از این یک ایستگاه مطالعه دیگر در بانک ملی مرکزی شهر سقز رونمایی و آغاز به کار کرده است.
جلیل سیدی تصریح کرد: با اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه، مراجعان به درمانگاه می‌توانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود در قفسه‌های که دارای موضوعات متنوع است استفاده کنند.
وی افزود: در طرح ایستگاه مطالعه افراد می‌توانند کتاب‌های موجود در قفسه‌ها را به امانت ببرند و پس از استفاده، آن را به‌‌ همان ایستگاه و یا ایستگاه مطالعه دیگر و یا یکی از کتابخانه‌های عمومی سطح استان تحویل دهند.
سیدی بیان داشت: البته اگر فردی علاقمند به نگهداری کتاب برای خود باشد می‌تواند مبلغ ۲۰ هزار ریال به عنوان کمک به اجرای طرح به شماره حساب قید شده در پشت جلد کتاب واریز کند که البته این امر الزامی نیست.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز گفت: با اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه علاوه بر ساماندهی اوقات فراغت مردم در مکان‌های پرتردد، شاخص سرانه مطالعه که از نیازهای ضروری جامعه است افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش ۱۵ عنوان در یک هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب است و افراد می‌توانند به فراخور نیاز از کتاب‌های موجود در این قفسه‌ها بهره‌مند شوند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز افزود: ایستگاه‌های مطالعه بر اساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پرازدحام مانند ادارات پرتردد، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها جانمایی می‌شود تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود استفاده کنند.
سیدی همچنین در خصوص نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه‌های مطالعه به صورت ماهیانه توسط مسئول مربوطه شارژ می‌شود و کتاب‌های جدید جایگزین کتاب‌های قبلی می‌شود.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان شهرستان از اجرای طرح مذکور که در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهرستان است حمایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز