خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در کردستان خبر داد:

تلاش برای جلوگیری از فعالیت انجمن صنفی کارگران شهرداری مریوان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۸۰

چکیده: ‌ «اعتبار هیات مدیره سابق انجمن صنفی کارگران شهرداری مریوان پایان یافته است و مجمع عمومی این نهاد صنفی برای انتخاب هیات مدیره جدید باید ۴ ماه پیش در مرداد ماه برگزار می‌شد که تاکنون بدلیل مخالفت نهادهای دولتی مسئول به تعویق افتاده است.»

یک فعال کارگری در کردستان از تعویق ۴ ماهه در برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی کارگران شهرداری مریوان بدلیل مخالفت نهادهای دولتی مسئول خبر داد.

«حمید هجرانی» در این باره به ایلنا گفت: اعتبار هیات مدیره سابق انجمن صنفی کارگران شهرداری مریوان پایان یافته است و مجمع عمومی این نهاد صنفی برای انتخاب هیات مدیره جدید باید ۴ ماه پیش در مرداد ماه برگزار می‌شد که تاکنون بدلیل مخالفت نهادهای دولتی مسئول به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به نقش شهرداری و اداره کار مریوان در تعویق برگزاری مجمع عمومی این نهاد صنفی، افزود: به نظر می‌رسد شهرداری و اداره کار مریوان با «پاسکاری» فعالان کارگری پیگیر برگزاری مجمع عمومی، در تلاش اند از ادامه کار انجمن صنفی جلوگیری کنند.

هجرانی در ادامه با اشاره به وعده شهردار سابق مریوان در خصوص ارائه فیش حقوقی به کارگران شهرداری در روز کارگر سال جاری(۱۲ اردیبهشت ماه)، بیان کرد: این وعده تاکنون عملی نشده است و با تغییر شهردار پس از برگزاری انتخابات شورای شهر مریوان در خرداد ماه، امیدی به تحققش نیست.

این فعال کارگری تصریح کرد: حقوق کارگران شهرداری معمولا با تاخیری ۲ الی ۳ ماهه پرداخت می‌شود و بدلیل آنکه فیش حقوقی به کارگران ارائه نمی‌شود مشخص نیست مزایای حقوقی از جمله سنوات، اضافه کاری و… به چه ترتیبی به کارگران تعلق می گیرد.

به گفته هجرانی، بیش از ۱۰۰ کارگر ثابت در شهرداری مریوان مشغول به کارند که با محاسبه کارگران فصلی این مجموعه، تعدادشان تا ۴۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است کارگران فصلی از ابتدای سال تا پایان مهر در بخش‌های مختلف خدمات شهری از جمله فضای سبز، آسفالت کاری و… مشغول به کارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز