خبرگزاری کار ایران

در شش ماه اول سال صورت گرفت:

بازدید دو میلیون و ۶۵۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از بانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۷۵

شهرستان بانه در سال‌های اخیر به دلیل داشتن بازار متنوع کالا، سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور بوده و این شهرستان در این سال‌ها به قطب گردشگری استان کردستان تبدیل شده است.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری دو میلیون و ۶۵۰ هزار نفرگردشگر داخلی و خارجی بانه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند.
سعدالله رحیمی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از وجود مناظر طبیعی و زیبای بکر گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: در بانه پنج منطقه گردشگری نجنه علیا، بویین، سورین، سالوک و دوکانان وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان یک موهبت الهی بهره برد و گردشگران زیادی را از این طریق وارد این شهرستان کرد.
وی تصریح کرد: برای بالا بردن ظرفیت شهرستان هفت روستای هدف گردشگری نیز برای آشنایی هرچه بیشتر مسافران با آداب و فرهنگ منطقه انتخاب و به گردشگران معرفی شده است.
رحیمی‌ خواه افزود: شهرستان بانه در سال‌های اخیر به دلیل داشتن بازار متنوع کالا، سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور بوده و این شهرستان در این سال‌ها به قطب گردشگری استان کردستان تبدیل شده است.
این مسئول با اعلام اینکه بر اساس آمار رسمی در ۶ماه اول سال، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر، به بانه سفر کرده‌اند، یادآور شد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش داشته و انتظار ما این است که این آمار تا پایان سال همچنان رو به افزایش باشد.
وی در پایان سخنانش وجود پنج هتل و هفت مهمان‌ پذیر را از نقاط قوت شهرستان در اسکان میهمانان دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌ گیری از ظرفیت ۹۰ خانه استیجاری و نیز ۲۲ مدرسه در تابستان امسال برای اسکان مهمانان سبب شد که رضایت نسبی در میان مسافران در بحثسامان دهی ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز