خبرگزاری کار ایران

بخشدار موچش خواستار ایجاد کتابخانه‌های عمومی در روستاها شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۱۸

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه یکی از ارکان مهم در توسعه جوامع است که باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ایلنا: بخشدار مو چش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران خواستار ایجاد کتابخانه‌های عمومی در روستا‌ها شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کریم در این جلسه اظهار داشت: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در روستا‌ها می‌توانند با زمینه سازی برای ساخت و راه اندازی کتابخانه عمومی نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه ایفا کنند.
وی تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که روستا‌ها نیز همگام با شهر‌ها از امکاناتی مانند کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند.
صادقی با بیان اینکه وجود کتابخانه در هر منطقه‌ای موجب توسعه فرهنگی و رشد و بالندگی آن منطقه می‌شود، افزود: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی می‌توانند با همکاری مردم روستا نسبت به اهدای زمین برای ساخت کتابخانه و همچنین مشارکت در اجرای طرح به توسعه فرهنگ کشور کمک شایانی بکنند.
وی با اشاره به طرح مفید کتابخانه عمومی مشارکتی عنوان کرد: راه اندازی این گونه کتابخانه‌های عمومی یکی از طرح‌های بسیار خوب و کاربردی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بوده است.
بخشدار موچش یادآور شد: بر این اساس روستاییان می‌توانند با فراهم سازی مکانی مناسب با استاندارد‌های لازم و تعریف شده نسبت به ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی اقدام کنند.
وی گفت: از آنجا که ساخت و راه اندازی کتابخانه‌های عمومی نهادی ممکن است زمان بر و هزینه بر باشد ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی راهکاری بسیاری مناسب برای ایجاد کتابخانه با هزینه کمتر در سریع‌ترین رمان ممکن است.
بخشدار موچش در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه یکی از ارکان مهم در توسعه جوامع است که باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
بخش موچش از توابع شهرستان کامیاران داری یک کتابخانه عمومی نهادی با ۹۰۰ عضو فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز