خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

صیانت از نیروی کار دارای اجر معنوی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۰۰

بر اساس ماده ۷۶ تامین اجتماعی، افرادی که به مشاغل سخت و زیان آور اشتغال دارند به ازای هر یک سال فعالیت، یک و نیم سال سابقه خدمتی برای آنان محاسبه می‌شود.

ایلنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: صیانت از نیروی کار جامعه و رسیدگی به مشکلات آنان علاوه بر بهبود زمینه‌های اقتصادی، دارای اجر معنوی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، مصطفی باغبانیان امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی مشاغل سخت و زیان آور ویژه بازرسان کار ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کار‌شناسان بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان بر خدمت رسانی به ارباب رجوع به ویژه متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور تاکید کرد.
وی با اشاره به ماده ۵۲ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کارهای سخت وزیان آور و زیر زمینی به موجب آئین نامه‌ای توسط شورایعالی حفاظت فنی و بهداشت تهیه و به تصویب وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌رسد که بر اساس این ماده قانونی ساعات کار شاغلین کارهای سخت و زیان آور و زیرزمینی، نباید از شش ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته تجاور نماید.
باغبانیان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آموزش بازرسان کار ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کار‌شناسان بهداشت حرفه‌ای مراکز بهداشت شهرستان‌های تابعه با آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور به منظور تفویض اختیار جهت انجام بازدیدهای کار‌شناسی در شهرستان‌ها و تسریع در روند رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان برشمرد.
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه با اشاره به ماده ۵۲ قانون کار، ماده ۷۶ تامین اجتماعی و آئین نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان آور گفت: این سه منبع، منابع رسمی برای رسیدگی کار‌شناسی به وضعیت شاغلین مشاغل سخت و زیان آور و همچنین متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد است.
محمد سعید جهانبین خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۷۶ تامین اجتماعی، افرادی که به مشاغل سخت و زیان آور اشتغال دارند به ازای هر یک سال فعالیت، یک و نیم سال سابقه خدمتی برای آنان محاسبه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز