خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز:

شهرداری سقز پولی به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۴

این مجموعه فرهنگی هم اکنون با کمبود شدید بودجه برای پرداخت هزینه‌های جاری و انجام فعالیت‌های فرهنگی مواجه است.

ایلنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز روز چهارشنبه با تاکید بر لزوم توجه ویژه مسئولان به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، گفت: متأسفانه شهرداری سقز در سال جاری هیچ پولی به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز نکرده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل سیدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اظهار داشت: بر اساس قانون شهرداری موظف است به منظور توسعه فرهنگ مطالعه نیم درصد از درآمدهای خود را ماهیانه به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز کند.
وی خواستار حمایت سرپرست جدید شهرداری سقز ار کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: این مجموعه فرهنگی هم اکنون با کمبود شدید بودجه برای پرداخت هزینه‌های جاری و انجام فعالیت‌های فرهنگی مواجه است.
سیدی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی نیازمند پشتیبانی و حمایت مردم و مسئولان است تا بتواند در اجرای برنامه‌های خود به منظور توسعه فرهنگی جامعه بهتر عمل کند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز گفت: کتاب و کتاب‌خوانی همواره در آیات، روایات و کلام بزرگان مورد تاکید قرار گرفته است و این مهم از اهمیت بالای علم آموزی و لزوم توجه به فرهنگ مطالعه ناشی می‌شود.
وی در ادامه ساخت کتابخانه مرکزی را از نیازهای فرهنگی شهرستان سقز برشمرد و افزود: در این رابطه زمینی با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در منطقه دانشگاه شهر سقز برای ساخت کتابخانه مرکزی مشخص شده است.
سیدی بیان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز برای تملک زمین مذکور نیازمند ۳۲۰ میلیون ریال اعتبار است اما هنوز مبلغی از سوی مسئولان به این منظور تخصیص پیدا کرده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: ادارات و سازمان‌ها باید همکاری‌های لازم را با این نهاد فرهنگی به منظور اجرای بهتر برنامه‌ها داشته باشند.
وی اضافه کرد: حمایت از کتابخانه‌های عمومی در واقع حمایت از توسعه فرهنگی کشور است و همگان به ویژه مسئولان و خیرین می‌توانند در این راستا گام‌های موثری بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز