خبرگزاری کار ایران

برای هفتمین سال متوالی صورت گرفت؛

سیر نزولی تلفات درون شهری در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۳۱

یک متر کمربندی برای روان سازی ترافیک در هیچ‌کدام از شهرهای استان وجود ندارد. / ساماندهی وضعیت ترافیکی در سطح خیابان‌های استان نیازمند تدوین طرح جامع ترافیکی است.

ایلنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: برای هفتمین سال متوالی استان کردستان سیر نزولی در تلفات جاده‌ای را در سال ۹۱ داشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، سید عارف قادر زاده روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به کاهش شمار کشته‌‌شدگان درون شهری تصریح کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی در شش ماهه اول سال ۹۱ آمار فوت در صحنه تصادفات ۲۴ نفر بود که امسال نیز همین میزان برای سنندج ثبت شده است.
وی افزود: حفظ وضع موجود در تلفات رانندگی درون شهری در استان مناسب بوده و از سال ۸۵ با ۱۰۷ نفر تلفات و در سال ۹۱ با ثبت ۵۱ فقره فوت درون شهری به نصف رسید.
‌قادر زاده ادامه داد: در۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۱۷۳ گواهینامه با نمره منفی بالا توقف و ۶۰ مورد گواهینامه استفاده رانندگان از مواد مخدر، الکلی و روان‌گردان را داشته‌ایم.


مشکل ترافیک کردستان تا حدی با ایجاد کمربندی حل خواهد شد
رئیس پلیس راهور کردستان در ادامه سخنانش خواستار احداثجاده کمربندی در استان شد و افزود: با ایجاد کمربندی در سطح استان، تا حدودی شاهد حل مشکل ترافیک خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نبود کمربندی مناسب در شهرهای استان یکی از عوامل ایجاد ترافیک و حوادثدرون شهری است، گفت: با توجه به عدم وجود جاده کمربندی در استان و عبور وسایل نقلیه سبک و سنگین از داخل شهر، شاهد خسارات جانی و مالی متعددی در سطح شهر‌ها بوده‌ایم که احداثآن در استان بسیار ضروری است.
قادر زاده با اشاره به اینکه یک متر کمربندی برای روان سازی ترافیک در هیچ‌کدام از شهرهای استان وجود ندارد، تصریح کرد: کمبود فضای پارک، نبود پارکینگ طبقاتی و بی‌نظمی در تردد عابرین پیاده به دلیل کم عرض بودن پیاده رو‌ها از دیگر دلایل ترافیک و وقوع تصادفات درون شهری در کردستان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان اظهار داشت: نیاز به کمربندی در سطح شهرستان‌های کردستان یکی از ضروریات شهریست که با توجه به حضور سالانه ۲۴ میلیون مسافر در استان وعبور بخش عظیمی از گردشگران در سطح شهر و ایجاد ترافیک سنگین، احداثکمربندی در این شهر از سال‌های قبل می‌بایست مورد توجه قرار می‌گرفت.
سرهنگ قادر زاده ادامه داد: ساماندهی وضعیت ترافیکی در سطح خیابان‌های استان نیازمند تدوین طرح جامع ترافیکی است که در صورت اجرا می‌تواند از ایجاد ترافیک سنگین و عبور و مرورهای دشوار جلوگیری کند.


استقرار پلیس پیاده در ۳۰۰ نقطه سنندج
وی در ادامه سخنانش گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و به منظور کنترل ترافیک از اول مهرماه جاری در ۳۰ نقطه از شهرستان سنندج، پلیس پیاده مستقر شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان افزود: همزمان با بازگشایی مدارس، اکیپ‌های راهنمایی و رانندگی در تمامی مسیرهای منتهی به مدارس سطح استان مستقر شده‌اند.
وی تصریح کرد: در ۳۰۰ نقطه از شهر سنندج، ۳۰ تیم خودرویی و ۴۰ تیم موتوری وظیفه کنترل ترافیک در مقابل مدارس را بر عهده دارند.
رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه پلیس مدرسه تمام اختیارات قانونی را برای حفظ امنیت دارد، ادامه داد: در مسیرهایی که امنیت دانش‌آموزان ممکن است با خطراتی مواجه شود پلیس مدارس طبق قانون دارای اختیاراتی است که بر حسب آن انجام وظیفه می‌کند.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی به فرمان توقف پلیس مدرسه برای رانندگان نمره منفی خواهد داشت، اذعان کرد: در صورتی که راننده‌ای نسبت به فرمان پلیس مدرسه بی‌توجه باشد قطعاً مشمول جریمه خواهد شد.
قادر زاده بر ایمنی و استانداردهای لازم سرویس مدارس تاکید کرد و افزود: سرویس مدارس نیز باید از ایمنی و استاندارد کامل به همراه معاینه فنی برخوردار و راننده دارای صلاحیت روحی و جسمی کامل باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان در پایان یادآور شد: متأسفانه در سال گذشته حادثه ای برای یکی از سرویس‌های مدارس در نایسر رخ داد که این مینی بوس نه تنها بیمه نبود بلکه عمر مفید خود را گذرانده بود و از خودروهای اسقاطی محسوب می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مدرسه‌ای خارج از ضوابط تعیین شده اقدام به عقد قرارداد با افرادی به عنوان سرویس مدارس کنند مسئولیت هرگونه اتفاقی برای دانش‌آموزان بر عهده مدیریت مدرسه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز