خبرگزاری کار ایران

از ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود؛

اجرای 25 نمایش در دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۰۰۵

قائم مقام ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، از اجرای 25 اثر نمایشی در این جشنواره در دو قالب تئاتر صحنه ای و خیابانی خبر داد.

به گزارش  ایلنا، مجتبی رضازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز این جشنواره از روز دوشنبه 22 آذرماه اظهار کرد: این جشنواره تا 29 آذرماه در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود و هنرمندان سراسر کشور به مدت یک هفته به ارائه آثار نمایشی خود در دو گونه تئاتر صحنه ای و خیابانی می پردازند.

وی، حضور 15 اثر نمایشی در قالب  صحنه ای در جشنواره دوازدهم را یادآور شد و گفت: در این بخش کاشان با چهار اثر، تهران با دو نمایش و شهرهای اراک، همدان، قزوین، اندیمشک، بناب، یزد، بهبهان، گرگان و بروجرد هر کدام با یک اجرا در این جشنواره حضور دارند.

قائم مقام ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، به 10 اثر حاضر در بخش نمایش خیابانی نیز اشاره و عنوان‌کرد: مناطقی چون اهواز و تفرش با دو اثر و شهرهای‌اصفهان،اراک، خرمشهر، ملایر، بروجرد و کرج هر کدام با یک نمایش در این جشنواره شرکت می کنند.

رضازاده در خصوص موضوعات نمایش های صحنه ای و خیابانی بیان کرد: در حوزه نمایش های صحنه ای با موضوع محوری دفاع مقدس چهار اثر، اجتماعی پنج نمایش و مضامین مذهبی، حجاب و عفاف، طنز و رضوی هر کدام یک اثر حاضر هستند.

وی با اشاره به محورهای موضوعی نمایش های خیابانی جشنواره دوازدهم تئاتر مهر گفت: دفاع مقدس، شهروندی، وحدت، فرهنگ سلامت، اعتیاد و فرهنک مطالعه از جمله رویکردهای موضوعی این جشنواره را تشکیل می دهند.

مشاورشهردار کاشان با اشاره به ارسال 288 اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد: از میان آثار رسیده، 85 متن در حوزه تئاتر خیابانی و 203 اثر هم در بخش نمایش صحنه ای است.

رضازاده با تأکید بر نگاه کیفی در بازبینی آثار گفت: در مجموع 61  متن به مرحله بازبینی راه یافت که کمیته داوران ستاد برگزاری جشنواره، در نهایت 25 اثر را برای فرصت نمایش عمومی انتخاب کردند.

وی همچنین از ثبت جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: پیگیری نهایی برای تحقق این مهم هم اکنون با جدیت در حال انجام است تا این رویداد هنری در ردیف برنامه های این وزاتخانه قرار بگیرد.

رضازاده با تشریح اولویت های جشنواره دوازدهم، متذکر شد: اقتصاد مقاومتی، آشنایی با سیره و سبک زندگی نبوی انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت با نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم، سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، ساده زیستی و پرهیز از تجملگرایی، اعتیاد و طلاق و همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی از جمله اولویت های مورد توجه این دوره از جشنواره است.

وی همچنین برگزاری دو کارگاه آموزشی کارگردانی و نمایشنامه نویسی را نمونه ای از برنامه‌های جانبی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های این دور از جشنواره با محوریت هفته وحدت برگزار خواهد شد، گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون وحدت شیعه و سنی از هنرمندان سنی‌نشین کشورمان از سنندج در این جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد.

وی درباره نسبت میزان به نمایش گذاردن اثرات و شخصیت‌های هنری، دینی و زندگی نامه های ادبا، هنرمندان و اینگونه افراد .گفت : با توجه به اینکه بیش از 70 مفاخر و مشاهیر در منطقه فرهنگی کاشان  وجود دارد  موضوع  تئاتراین جشنواره می‌تواند در معرفی شخصیت‌های بی‌بدیل کاشان و این مفاخر ارزشمند کمک شایانی بکند، لذا با توجه به اینکه معرفی مفاخر کاشان در جشنواره پیشنهاد بسیار خوبی است قطعا سالانه‌زندگینامه یک و یا دو تن از شخصیت‌های هنری، دینی  و مفاخر منطقه فرهنگی کاشان در قالب تئاتر و نمایشنامه در این جشنواره معرفی خواهد شد.

رضا زاده با اشاره به هدفمند بودن ابزارهنری جشنواره  ملی  سراسری تئاتر مهر سازمان رفاهی  ورزشی شهرداری کاشان، گفت: بزودی زندگی نامه محتشم کاشانی به عنوان یک شاعر آیینی با  قدمت 500 ساله  درقالب نمایشنامه  معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز