خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

معرفی 5 واحد تولیدی متخلف به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۶۷۷

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از معرفی پنج واحد تولید کننده مواد غذایی متخلف طی شش ماه گذشته به مراجع قضایی خبر داد .

به گزارش ایلنا، دکترحمیدرضا بنفشه ظهرامروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا با تشریح برنامه های این هفته با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته با 152 مورد بازرسی از واحد تولیدی غذایی شهرستان کاشان 17 مورد محصولات غذایی این واحدها توقیف، 3 مورد پلمب ، 3 موردفک پلمب و 5 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: طی این مدت طرح تجویز و مصرف منطقی داروهای بیمارستانی،تهیه و آماده‌سازی محلول تغذیه دارویی شیمی درمانی، ارایه مشاوره دارویی و طراحی فرم‌های تلفیق در بخش مراقبت های دارویی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هشت درصد مردم کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند، گفت: با توجه به اینکه مصرف نمک و چربی‌های اشباع شده عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی هستند اگر مصرف این مواد را کم کنیم تا سه برابر شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش می یابد.

بنفشه اصلاح الگوی مصرف تغذیه را موجب کاهش 300 درصدی بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه 60 درصد مردم جهان با صنایع غذایی ارتباط دارند نیازمند توجه ویژه و درج نشانه‌گر تغذیه است.

وی با بیان اینکه 70درصد تولیدات غذایی کاشان نشانه گر تغذیه را دارند، گفت:با تمهیدات به عمل آمده صددرصد تولیدات غذایی این شهرستان تا پایان سالحاری به این نشانه مجهز می شوند.

وی با بیان اینکه کلیه محصولات بسته‌بندی شده غذایی و آشامیدنی که از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند به جز شکر، نمک، قند و آب مشمول این نشانه گر هستند، گفت: درج نشانه گر بر چسب غذایی که عملیات فرآوری فیزیکی روی آنها انجام شده مانند عرقیات گیاهی، خرما، ادویه جات خالص، عسل، حبوبات و دمنوش های خالص و طبیعی اختیاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز