خبرگزاری کار ایران

با سخنرانی دکتر ساداتی‌نژاد؛

نخستین نکوداشت پدر علم بیوشیمی در خزاق برگزار می‌شود

نخستین آیین نکوداشت مرحوم پروفسور رضا ارشدی خزاقی پدر علم بیوشیمی چهارشنبه هفته جاری 17 شهریورماه در مسجد جامع خزاق برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، در این آیین که به همت فرهنگسرای المهدی(عج)  این سازمان و همزمان با ایام هفتمین سالگرد درگذشت این دانشمند برجسته برگزار می شود، یاد و خاطره مرحوم پروفسور ارشدی خزاقی پدر علم بیوشیمی و یکی از نام آوران منطقه خزاق با حضور شهروندان این منطقه گرامی داشته می‌شود.

در این مراسم نکوداشت که شامگاه چهارشنبه 17 شهریورماه ساعت 20 در مسجد جامع خزاق برگزار می‌شود دکتر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به ایراد سخنرانی می پردازد.

مقاله خوانی، نمایش کلیپ تواشیح، برپایی نمایشگاه آثار علمی مرحوم پروفسور ارشدی، سخنرانی دکتر مسعودی نژاد پژوهشگر برجسته عرصه علم شیمی و تجلیل از فعالان علمی منطقه خزاق از جمله بخش های این آیین نکوداشت به شمار می رود.

مرحوم پروفسور رضا ارشدی خزاقی پدر علم بیوشیمی از جمله دانشمندان برجسته علم شیمی محسوب می شود تا جایی که به کرسی شیمی آلی دانشگاه سلطنتی لندن نیز دست یافت؛ وی که دکترای خویش را به مدت چهار سال از دانشگاه لیورپول دریافت کرد به مدت 22 سال، تحقیقات و تدریس خود را در دانشگاه‌های ناتینگهام، لیورپول و امپریال کالج لندن ادامه داد؛ البته وی در عین حال سه سال سابقه تدریس و فعالیت در دانشگاه کاشان و مرکز استاندارد ایران در اواسط دهه 60 را نیز در کارنامه خود داشت تا آنکه در شهریورماه سال 88 دار فانی را وداع گفت.

کد خبر : ۴۰۸۶۵۷