خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

هفدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در کاشان برگزار می‌شود

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از برگزاری هفدهمین کنگره پژوهشی سالانه یک هزارنفر از دانشجویان علوم پزشکی کشوراز شانزدهم تا نوزدهم شهریورماه در کاشان خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حمیدی گفت: هدف از برگزاری این کنگره را ارائه جدیدترین پژوهش‌ها و تحقیقات درمحورهای مختلف علمی پژوهشی اولویت دار عنوان کرد وافزود: 450 مقاله ازبین 1800  مقاله ارسال شده دراین کنگره 120 مقاله درحالت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ده درصد از این مقالات از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان است یادآور شد: بیماری‌های شایع نظیر قلب وعروق، عفونی، سرطان و ارائه جدیدترین مطالب درباره فناوری‌های نوین در پزشکی، طب سنتی و گیاهان دارویی  خواهد بود

وی با بیان اینکه درحاشیه این کنگره یک سری  کارگاه‌های آموزشی وپژوهشی برگزارخواهد شد گفت: شرکت کنندگان این کنگره در پایان از خانه‌های تاریخی و باغ فین  کاشان، قمصر  و نیاسر بازدید خواهند داشت.

حمیدی با بیان اینکه تاکنون بیش از 300 هزارنفر از وب سایت  کنگره بازدید کرده‌اند افزود: بالغ بر 500  میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان دراین کنگره هزینه خواهدشد ضمن اینکه چندین شرکت داروسازی  وموسسات خصوصی اسپانسر این کنگره خواهندبود.

جانشین هفدهمین کنگره  پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور پتانسیل‌های  موجود و بستر فرهنگی وتوریستی بودن کاشان  و موفق بودن برگزاری کنگره‌های قبلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان را دلیل اصلی برگزاری این کنگره در شهرستان کاشان عنوان کرد و اظهار کرد: از بین 4 دانشگاه  کشور مانند گرگان، شیراز و همدان که نامزد برگزاری این کنگره بودند میزبانی آن به عهده کاشان گذارده شد.

کد خبر : ۴۰۷۸۳۹