خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی شهرداری کاشان خبرداد:

صدور بیش از 360 هزارمتر مربع پروانه ساختمانی در یک سال گذشته

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کاشان گفت: در یک ساله گذشته بیش از 360 هزار متر مربع پروانه ساختمانی صادر شده است.

به گزارش ایلنا، حسن نعناکار صدور پروانه ساختمانی کاشان را در یک سال گذشته بیش از هزار مورد برشمرد و اظهار کرد: 800 مورد از پروانه های ساختمانی صادر شده به ساختمان های مسکونی اختصاص یافته و متراژ کل پروانه ها بالغ بر 360هزار متر مربع است و بالغ بر 400 مورد اصلاح پروانه و بیش از 450 مورد تمدید پروانه نیز طی این مدت صادر شده است.

وی با تاکید بر ماده صد قانون شهرداری ها ادامه داد: مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند و شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه بوسیله مأمورین خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری کند.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کاشان از رشد کمّی و کیفی پرونده‌های کمیسیون‌های ماده صد شهرداری از سال 94 تاکنون خبر داد و اضافه کرد: بیش از 3 هزار و 650 پرونده طی برگزاری 240 جلسه در کمیسیون بدوی و 1 هزار و 300 پرونده در قالب 170 جلسه در کمیسیون تجدیدنظر طی این مدت تشکیل و رسیدگی شده است.

نعناکار به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و ضرورت رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی و معماری پرداخت و تبیین کرد: طی یک سال گذشته (مرداد 94تامرداد 95) در سطح مناطق پنجگانه کاشان 1 هزار و 550 مورد دالگذاری انجام شده که 517 مورد آن رفع شده و همچنین بیش از 500 مورد ساخت و سازهای مغایر با پروانه های ساختمانی شناسایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت دفترهای خدمات الکترونیک شهرداری کاشان در مناطق پنجگانه گفت: این دفاتر با هدف برون سپاری بخشی از فعالیت ها، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه شهروندان با مراجعه حضوری به شهرداری و ایجاد تسهیلات لازم در ارائه خدمات اداری به صورت الکترونیکی و کاهش مراحل بروکراسی اداری راه اندازی شده است.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کاشان برخی از فعالیت های دفترهای خدمات الکترونیک شهرداری را مورد بررسی قرار داد و  افزود: انجام برخی از فعالیت های شهرسازی، امور مهندسین و بخشی از فعالیت های درآمدی همانند پرداخت عوارض نوسازی، اصناف، آتش نشانی و عوارض اتومبیل بر عهده این دفاتر است.

نعناکار با اشاره به اهمیت سیستم های اطلاعات جغرافیایی بیان کرد: مرکز اطلاعات جغرافیایی شهرداری کاشان با به کار گیری سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) به جمع آوری، ذخیره سازی، یکپارچه سازی و پیاده سازی سیستم اطلاعات مکانی محدوده شهری کاشان مبادرت کرده است.

وی در خصوص سیستم های اطلاعات جغرافیایی تصریح کرد: لایه محدوده های شهری به تفکیک منطقه و ناحیه با سه فرمت DWG,MDB,SHP ترسیم شده که شامل: طول و عرض جغرافیایی، شماره منطقه، کد شناسه بلوک های ساختمانی،  مساحت بلوک و طول معبر می شود.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کاشان‌خاطرنشان کرد: از دیگر فرآیندهای سیستم اطلاعات جغرافیایی‌تشکیل بانک اطلاعات‌مکانی و توصیفی توافقات واحد املاک و ماده صد، جمع‌آوری اطلاعات مکانی، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی و راهنمای شهری، سطل زباله ها و چراغ های خورشیدی و تولید نقشه محدوده است.

کد خبر : ۴۰۶۷۰۸