خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان مطرح کرد:

کاشان یکی از پنج قطب تولیدکننده فرش‌ ماشینی دنیاست/دولت یازدهم ولایت‌مدارترین دولت‌های بعد از انقلاب

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۵۵۰

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه کاشان یکی از پنج قطب تولیدکننده فرش ماشینی دنیا است، گفت: بیش از 80 درصد سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در بخش صنعت درحوزه فرش ماشینی متمرکز است .

به گزارش ایلنا درکاشان، «حمیدرضا مومنیان» در جلسه شورای اداری و یادواره شهدای‌ کارمند شهرستان کاشان در حسینیه  شهدای دارالسلام این شهرستان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، تذکرات مقام معظم رهبری را در پوشش قرار گرفتن ضعف‌های اجرای برجام را موثر دانست و گفت : مقام معظم رهبری ضمن اینکه از زحمات تیم مذاکره کننده تشکر کردند تذکراتی را هم در بدعهدی آمریکا نیز بیان کردند .

مومنیان به دستاوردهای برجام در بخش بیمه ، سیستم بانکی ، کشتیرانی ، نفت  و مبادله ارز اشاره کرد و گفت :  قبل از برجام تنها به دو کشور نفت صادر می‌کردیم ولی بعد از برجام نزیک به 3 میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌شود و افق 4 میلیون را در‌ ماه‌های آینده نیز پیش بینی می‌کنیم

 فرماندار کاشان به سرمایه گذاری خارجی بالغ بر 5 میلیارد دلار قرارداد پس از برجام اشاره کرد و گفت : امیدواریم در سایه منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و برنامه های دولت یازدهم بتوانیم به پیشرفت‌های خوبی در کشور دست یابیم.

وی دولت یازدهم را یکی از ولایت‌مدارترین دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران نام برد و گفت : دولت یازدهم نقش خود را در مذاکرات ، پس از مذاکرات و اجرای سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی به خوبی نشان داده است .

 فرماندارکاشان به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و سران نظام در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت : الحمدالله دولت تدبیر وامید برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه اقتصادی وصنعتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسته حمایتی دولت در شهرستان کاشان بسیار موفق عمل کرده است، اظهارکرد :  کاشان یکی از شهرهای صنعتی و برجسته کشور است و به عنوان یکی از 5 قطب بزرگ دنیا در فرش ماشینی مطرح است .

مومنیان از پیش بینی هزار میلیارد تومان به استان اصفهان از 16 هزارمیلیارد تومان بسته حمایتی کل کشور برای خروج از بحران خبر داد و گفت : کل این  مبلغ درغالب 361 مورد که 12 میلیارد تومان آن در حوزه کشاورزی و برای 88  واحد با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد تومان درحوزه صنعت، معدن وتجارت برای ایجاد 1500 شغل مصوب شده است.

وی اجرای طرح تحول سلامت را از برجسته ترین طرحهای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود : شهرستان کاشان از قبل طرح تحول سلامت توانست 8 میلیارد تومان درتامین تجهیزات واتاق عمل بیمارستان‌های دولتی تامین اعتبار کند.

معاون استاندار و فرماندار کاشان سهم درمان مردم کاشان در حوزه های شهری را پس از اجرایی شدن طرح تحول سلامت 10 درصد و در حوزه کشاورزی 7 درصد عنوان کرد و گفت : امیدواریم مسئولان  در تامین منابع مالی این طرح‌ها نیز موفق باشند.

وی اختصاص تسهیلات مشارکتی برای کسب و کارهای روستایی را از دیگر موفقیت‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت : از 21 و نیم میلیارد تومان مصوب تسهیلات  مشارکتی کسب و کارهای روستایی استان اصفهان، کاشان توانست 17 میلیارد تومان آن را به خود اختصاص دهد .

وی هر روستا یک محصول را از دیگر طرح‌های دولت یازدهم نام برد وگفت : تاکنون جلسات متعددی برای شناساندن مزیت‌ها و تشویق روستاییان برای استفاده از این طرح برگزار شده است .

فرماندارکاشان از هزینه‌کردن بالغ بر 2231 هزار میلیاردتومان از محل اعتبارات ملی و ملی استانی دولت یازدهم طی سه سال گذشته در شهرستان کاشان خبرداد و یادآورشد : میانگین اعتبارات تملک دارایی شهرستان کاشان در این مدت بالغ بر 15 درصد افزایش داشته است .

 شایان ذکراست جلسه شورای اداری کاشان در سومین روز از هفته دولت همراه با گرامی‌داشت شهدای کارمند شهرستان کاشان با حضور مدیرکل سیاسی - امنیتی وزارت امورخارجه ، سردار طهماسبی ، جمعی از روحانیون، خانواده معظم شهداء و مسئولان ادارات در حسینیه  شهدای دارالسلام این شهرستان برگزار شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز