خبرگزاری کار ایران

روایت خبرنگار مالایی از سفر به کاشان؛

کوچک در مقیاس؛ بزرگ در شگفتی‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۳۱۷

خبرنگاران مالایی که با دعوت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، از این شهر تاریخی دیدن کرده بودند، دیده‌ها و شنیده‌های خود را از این سفر در رسانه‌های خویش به رشته تحریر درآوردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در روزهای پایانی سال 1394، گروهی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های مالزی با دعوت مرکز ارتباطات و امور بین الملل به کاشان سفر کردند. آنان پس از بازگشت به کشورشان، مطالب زیادی را در رسانه‌های خود در مورد کاشان به زبان های مختلف چینی، انگلیسی، و مالایی منتشر کردند.

در ادامه مقاله "زالینا موهد سام" ، خبرنگار نشریه "نیو استریت تایمز" ارائه می‌شود:

گنجینه پنهان کاشان ارزش این را دارد که به خاطرش از تهران بیرون بزنی

با وجود شهرهای مشهور تاریخی اصفهان و شیراز در یک مسیر، کاشان که شهر کوچکی در حاشیه غربی دشت کویر است، اغلب آخرین گزینه برای گردشگران در ایران است که گاهی به فراموشی سپرده می شود.

چگونه شهرکوچکی مانند کاشان می‌تواند با کلانشهرهایی مانند اصفهان و شیراز که به واسطه تاریخچه و میراث رنگارنگشان معروف شده اند رقابت کند؟

باری، کاشان ممکن است زیبایی و فریبایی آن دو شهر را نداشته باشد ولی شهری کویری است که داشته هایش برای بیرون کشاندن گردشگران از تهران کافی است.

فاصله کاشان از تهران به اندازه سه ساعت رانندگی با اتومبیل یا 250 کیلومتر است حال آنکه فاصله  اصفهان از تهران  450 کیلومتر بوده و شیراز حتی دورتر از آن یعنی 930 کیلومتر است.

رانندگی در اتوبان تهران به کاشان به خودی خود دارای جذابیت است. چشم انداز کویر طلایی، دره های سنگی، تپه ها و ساختمان ها و خانه های روستایی متروک و جدا از هم چشم ها را خیره می کند.

مهمترین جاذبه کاشان، مجموعه عظیمی از خانه های تاریخی است که همگی به شکل زیبایی به صورت اولیه و اصلی و با شکوه خود احیا و باز سازی شده اند.

تپه های سیلک یکی از قدیمی ترین زیگورات ها است و باغ فین (که یک باغ زیبای ایرانی است) کمتر از 10 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد.

کاشان با مسیر جاده ابریشم که مسیر اصلی تجاری است و آسیا و چین را از حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح به اروپا وصل می کند در ارتباط است. این جاده با مسافت 6 هزار و 500 کیلومتر چین قدیم، هندوستان، بابل، بین النهرین، یونان و تمدن روم را به هم وصل می کند.

در نتیجه، کاشان با کاروانسراهایی که برای میزبانی از بازرگانان و زائران تاسیس شده است متمایز گردیده است. کاروانسراها که نوعی از هتل‌های سنتی در گذشته به شمار می آیند، شاهکار معماری زمان خود است.

سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان می گوید: طرح هایی برای تبدیل کاروانسراهای کاشان به جاذبه‌های توریستی در نظر داریم.

او می گوید: کاشان با تاریخچه جاده ابریشم و میراث و تاریخچه غنی یک هدف گردشگری یک روزه خوبی را برای گردشگرانی که از تهران می آیند ایجاد می کند.

سفر یک روزه به کاشان برای شناخت معماری و میراث فرهنگی که مایه افتخار کاشانی ها است کافی است، اما بهتر است که یک شب در این شهر اقامت داشته باشید تا غذاها، صنایع دستی و مهمان نوازی مردم این دیار را تجربه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز