خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام راشدیزدی:

جریان روحانیت ریشه در مکتب علمی و فکری امام صادق(ع) دارد

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۹۶۳

خطیب برجسته کشور گفت: جریان روحانیت ریشه در مکتب علمی و فکری امام صادق(ع) دارد و نقشی که روحانیت بصیر امروز ایفا می‌کند، برگرفته از سیره امام صادق(ع) است

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، خطیب برجسته کشور، دومین شب از سوگواره صادق آل محمد(ع) در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: جریان روحانیت ریشه در مکتب علمی و فکری امام صادق(ع) دارد و  نقشی که روحانیت بصیر امروز ایفا می‌کند، برگرفته از سیره امام صادق(ع) و برنامه‌ای از این مکتب غنی است.

این پژوهشگر حوزوی با تأکید بر اینکه اسلام دین علم است، اظهار کرد: هیچ یک از ادیان عالم دین علم نیست، برخی از ادیان، مسائل علمی دارند اما دین علم نیستند، اسلام دین علمی نیست بلکه دین علم است.

حجت‌الاسلام راشد یزدی تأکید کرد: سرچشمه آنچه را که اسلام از احکام، مانند واجب، حرام، مکروه، مستحب و مباح گفته، وحی و بر اساس علم است، لذا در احکام اسلام هیچ اشتباه یا ناروایی وجود ندارد.

این استاد برجسته حوزه، مهم‌ترین وظیفه روحانیت را کسب علم خواند و ادامه داد: مردم باید بدانند که دین اسلام یک نوع علم است و به همین دلیل، قلم و کتاب در اسلام از ارزش بالایی برخودار است.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با تأکید بر اینکه اسلام دین فرهنگ است و دین جنگ نیست، تصریح کرد: اسلام با کسی جنگ ندارد، در همه کتاب‌های فقهی کتاب‌الطهارة، کتاب‌الصلاة و مانند آن داریم اما به جای کتاب‌الحرب، کتاب‌الجهاد داریم.

این کارشناس حوزه دین، با بیان اینکه کتاب ما قرآن است و نخستین کلمه‌ای که بر پیامبر(ص) نازل شد «إقرأ» بود، یادآور شد: بر اساس حدیثی خداوند بر قلم و اهل قلم خیر کثیری تا روز قیامت معین کرده است و قلم در اسلام صاحب حرمت و احترام است.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با اشاره به نقش امام صادق(ع) در ترویج علم دین گفت: اگر امام صادق(ع) نبود، هم اهل‌سنت دچار پراکندگی می‌شدند و هم  شیعه دچار تشتت و اختلاف می‌شد.

وی یادآور شد: به برکت امام صادق(ع) است که شیعه به این جایگاه رسیده است و به همین دلیل مکتب امام صادق(ع) را مذهب جعفری می‌گویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز