خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب کاشان:

بحران آب در کاشان آتش زیر خاکستر است/ کوچک‌ترین حادثه قطعی برق موجب بی‌آبی جدی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب کاشان مسائل و مشکلات بحران آب را بسیار پیچیده‌تر ازحد تصور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، محمدرضا اسدی بعد از ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری در سالن غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه‌آزاد کاشان، بحران آب در منطقه کاشان را آتش زیر خاکستر دانست و افزود: این خاکستر در حوزه‌های آب روستایی شهرستان کاملا مشهود است.

اسدی به برگزاری جلسات متعدد کمیته بحران آب در شرکت آب و فاضلاب کاشان به خاطر گرمای شدید هوا در این شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: شرایط  بحران آب در شهرستان کاشان به سمتی پیش می‌رود که در آینده نه چندان دور جلسات کمیته بحران آب در این شهرستان به صورت امنیتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آب‌شرب در شهرستان کاشان در آینده بسیبار نزدیک شکل امنیتی به خود خواهد گرفت، گفت: با رصد کردن شرایط آینده  باید آمادگی بیشتری در بروز  بحران آب داشته باشیم .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، عوامل طبیعی و غیر طبیعی را عامل بوجود آوردن بحران آب عنوان کرد و اظهار کرد: اگر بخش غیر طبیعی  بحران  آب که در اختیار انسان‌ها است درست مدیریت شود بسیاری از مشکلات حوزه آب حل خواهد شد.

وی براساس آیات قرآن میزان آب در زمان پیدایش طبیعت تاکنون را ثابت دانست و گفت: بخشی  از  مشکلاتی که در حال حاضر بشر در زمینه آب با آن روبرو است در اثر افزایش جمعیت و  مصرف سرانه آب است.

اسدی با اشاره به اینکه سرانه مصرف 10 هزار متر مکعبی آب برای هر نفر در منطقه کاشان در حال حاضر  به کمتر هزار متر مکعب  رسیده، گفت: بخشی از این همین مقدار آب ثابت به خاطر  بی‌مبالاتی برای توسعه صنعت  و فاضلاب‌های صنعتی کاهش پیدا کرده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای کاشان مصرف آب‌شرب از مرز بحران گذشته، گفت: در حال حاضر پنج‌شنبه و جمعه‌ها در شهر قمصر با مشکل شدید آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید ضریب ذخیره آب داشته باشیم، افزود: اگر در شهر  برزک 4 ساعت برق قطع شود آب در این شهر جیره‌بندی خواهد شد .

اسدی با انتقاد از درست مدیریت  نکردن مصرف آب در منطقه کاشان افزود: علی‌رغم اینکه مقدار آب در منطقه کاشان ثابت بوده متاسفانه بخشی از این آب را آلوده کردیم، جمعیت هم زیاد شده، سرانه‌ها را کم کردیم و درست مدیریت در مصرف نشده است.

وی با استمداد عاجزانه از اصحاب‌رسانه برای اطلاع‌رسانی سریالی بحران آب در منطقه کاشان یادآوری کرد: اگر در حوزه آب شرب کاشان هر نفر روزانه یک دقیقه استحمام خود را کاهش دهد خیلی راحت می‌توانیم بحران آب را مدیریت کنیم .

 اسدی، کوچک‌ترین حادثه قطعی برق را موجب بی‌آبی جدی در کاشان دانست و گفت: در حال حاضر 16 حلقه  از 70  حلقه چاه کاشان به دلیل سوختن پمپ‌هایشان  از مدار خارج شده است.

کد خبر : ۳۹۲۷۷۶