خبرگزاری کار ایران

محمدعلی فرجی مطرح کرد:

نگاه نو ابتکاری لازمه کار مدیران روابط عمومی

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۰۷

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: پویایی، خلاقیت و نوآوری در برندسازی این شهر تاریخی و گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی دستاورد دوسالانه مرکز و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمدعلی فرجی، امروز در دویست و بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان ضمن ارائه گزارش مفصلی از فعالیت‌های این مرکز طی دو سال اخیر گفت: در بیشتر دستگاه‌های اجرایی نگاه سنتی به‌ عنوان بخش پشتیبانی و فاقد یک جایگاه و هویت مستقل و کارآمد به روابط‌عمومی‌ها حاکم است که این نوع نگاه نیز ناشی از نبود پویایی، خلاقیت، نوآوری و کارآمدی مدیران روابط عمومی‌ها است.

وی، با تاکید بر اینکه صرفا چاپ و نصب بنر، پوستر و دیگر کارهای روتین و کلیشه‌ای نیست و البته نمی‌توان منکر این موضوعات شد گفت: روابط عمومی‌ها نیازمند نگاه‌نو و برنامه‌ای تدوین شده و پویا و مبتکرانه هستند تا درگیر روزمره‌گی و پایین آوردن سطح کاری خود نشوند.

به‌گفته‌وی، کار روابط عمومی‌ها فراتر از یک کار تشریفاتی و مطبوعاتی است که برای اعمال نقش محوری نیازمند خلاقیت، پویایی و نوآوری است.

فرجی، پویایی و ابتکار و نوآوری در گام اول این مرکز را ارتقای حوزه روابط عمومی به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل با همفکری و موافقت شهردار عنوان کرد و گفت: این ارتقا برای پرهیز از روزمره‌گی و تغییر نگاه سنتی به روابط عمومی انجام شد.

وی، اختصاص یک مکان فیزیکی مستقل و مناسب با حمایت شهردار و اعضای شورای شهر در قدم دوم برای دستیابی به یک هویت و جایگاه مستقل برای مرکز در خانه تاریخی آل‌یاسین(خانه ملل) را یادآورشد و گفت: بهسازی نیروی انسانی و انتخاب نیروهای جوان، کارآمد، خلاق و ایده‌پرداز از دیگر اقدامات است.

به‌گفته‌وی، این مدیریت با تکیه بر هفت محور اساسی تاکید بر گفتمان "مسوولیت اجتماعی"، تقویت و توسعه گفتمان دیپلماسی شهری، پیوست رسانه‌ای، آموزش شهروندی، نگاه به ویژه به الگوی تعامل فرابخشی، نگاه متوازن و عادلانه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در مناطق مختلف و تعظیم شعائر اسلامی فعالیت‌های و اقدامات خود را برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

 *تحقق گفتمان "مسوولیت اجتماعی"

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، مسوولیت حوزه روابط  عمومی علاوه بر سازمان خود و منافع آن نسبت به جامعه و محیط اجتماعی را در محور گفتمان "مسوولیت اجتماعی" عنوان کرد و گفت:ارتباط مستمر و منظم با سازمان‌های مردم‌نهاد، مجامع و انجمن‌های خیریه، موسسات فرهنگی و هیات‌های مذهبی اقدامات این حوزه است.

فرجی تصریح‌کرد: برگزاری نشست مسوولان انجمن‌های حمایت کودکان بد یا بی‌سرپرست، افراد معلول و بیماران با پروفسور "کواک"، رییس سازمان شهروندان جهانی دررراستای دفاع از حقوق این افراد را یکی از اقدامات این گفتمان در سطح بین‌المللی برشمرد که با استقبال خوب آنها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرایی و تحقق در آینده نزدیک همراه بود.

وی، جلوگیری از ترویج اعتیاد در جامعه، کاهش مشکلات ترافیکی، پیشگیری از بیماری‎‌هاو ضرورت تغذیه سالم، معرفی بیماری‌های خاص، ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی و خیرین سلامت و اقدامات خیرخواهانه در حوزه سلامت از طریق تبلیغات محیطی، چاپ پوستر، ماهنامه سیلک، پوشش رسانه‌ای، انتشار اخبار در خبرگزاری‌ها، پخش برنامه کاشانه  و مساعدت‌های مالی و غیر مالی در برگزاری نشست‌ نهادهای ذی‌ربط از دیگر اقدامات مرکز با محور گفتمان "مسوولیت اجتماعی" است.

*تقویت و توسعه گفتمان دیپلماسی شهری

به‌گفته‌وی، ضرورت حضور فعال مرکز در عرصه بین‌‌المللی و ایجاد فضای جدید مدیریت شهری در این عرصه با معرفی ملی و بین‌المللی کاشان در موضوعات تاریخی، گردشگری، معماری و فرهنگی از کارکردهای مرکز با محوریت گفتمان دیپلماسی شهری درراستای کسب تجربیات و تبادل نظرت سازنده و توسعه‌بخش از شهرهای مختلف جهان و انتقال تجارب به آنها است.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، افزود: عضویت در مجامع بین‌المللی تخصصی نظیر لیگ شهرهای تاریخی، مجمع جهانی شهرهای اسلامی، مجمع شهرداران آسیایی، مجمع شهرداران راه ابریشم، سازمان شهروندان جهانی(wco)، شبکه همکاری‌های بین‌شهری(ICCN) در حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و سازمان شهرها و حکومت محلی متحد (UCLG) از دیگر موارد تقویت و توسعه گفتمان دیپلماسی شهری مرکز در سطح جهانی است.

فرجی، حضور در نشست‌های بین‌المللی و برگزاری نشست‌ها و دیدارهای دیپلماتیک با این محور در کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: راه‌اندازی دبیرخانه"خانه"، خانه سازمان شهروندان جهانی و دفتر نمایندگی مجمع شهرداران راه بریشم در کاشان، انعقاد تفاهم‌نامه و خواهرخواندگی با شهرها متناظر و دارای اشتراکات فرهنگی و تاریخی از جمله دستاوردهای عملیاتی و در دست اجرای این گفتمان است.

وی اظهارداشت: انجام مجموعه این اقدامات کسب رتبه برتر دیپلماسی شهری را برای مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان در دیماه سال گذشته به ارمغان آورد.

 *پیوست رسانه‌ای

فرجی، تدبیر و ابتکار عمل پیوست رسانه‌ای در مرکز برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه کاشان در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری اقتصادی را ضروری دانست و گفت:هیچ جامعه‌ای بدون توجه به  رسانه نمی تواند مسیر رشد و توسعه را طی کند.

دبیرکمیته صیانت از حقوق شهروندی،  پخش برنامه‌های صبح‌بخیرایران طی دو روز از کاشان و ویژه برنامه اردیبهشت کاشان  از شبکه یک سیما، مستند کاشان شهر"خانه"، مستند نوروز 95 کاشان، جشنواره گل‌غلتان از شبکه‌های مختلف سیما، ارتباط رادیویی با شبکه‌های رادیو ایران، فرهنگ و پخش برنامه موج جوانی از رادیو جوان از خانه تاریخی طباطبایی‌ها از جمله فعالیت‌های پیوست رسانه‌ای در مرکز است.

فرجی، حضور فعال و گسترده مرکز در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی با ایجاد کانال کاشان شهر خانه در تلگرام، راه‌اندازی سایت آژانس عکس شهرداری و صفحه شهرداری در اینستاگرام را از دیگر اقدامات پیوست رسانه‌ای برشمرد.

*آموزش شهروندی

وی، آموزش شهروندی با اهداف تقویت همدلی مدیریت شهری و شهروندان، ارتقای جایگاه شهروندی و شهروندمداری، افزایش نشاط اجتماعی و تقویت روحیه نوعدوستی ، معرفی الگوهای برتر اخلاقی و اجتماعی  رابه شهروندان  اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره شهروندی،جشن شهر خوب، شهروند خوب،  جشن شهروند سالم در نوروز 94 و 95 تعدادی از این برنامه‌های این محور است.

*نگاه به ویژه به الگوی تعامل فرابخشی

به‌گفته‌وی،نگاه به ویژه به الگوی تعامل فرابخشی نیز با ضرورت همکاری و تقویت تعامل بیم دستگاه‌های اجرایی در موضوعات مختلف از جمله همکاری در اجرای برنامه‌های اساسی مرکز با دانشگاه کاشان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور و سایر مراکز آموزش عالی در برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مشترک، تبلیغات محیطی و انعقاد تفاهم‌نامه و مشارکت مالی و غیر مالی نمونه‌هایی از آن است.

فرجی، همکاری با اداره فرهنگ و ارشلاد اسلامی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ادبی و برپایی نمایگاه‌های فرهنگی هنری را در این حوزه تاکید کرد و گفت: همکاری با اداره‌های  آموزش و پرورش، برق، اوقاف و امور خیریه، امور مالیاتی، نهادهای انقلابی و پلیس راهور از طریق اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

*نگاه متوازن و عادلانه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در مناطق مختلف

وی اظهارداشت: نگاه متوازن و عادلانه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در مناطق مختلف نیز با برگزاری جشنواره‌های شکرانه برداشت محصول با عنوان"برکت" در راوند، طاهرآباد و لتحر ، اجرای دو دوره جشنواره نعنا در فین و جشن شهروند سالم در حسن‌آباد صورت گرفت.

*تعظیم شعائر اسلامی

به‌گفته‌وی، تعظیم شعائر اسلامی در مرکز نیز از طریق اجرای برنامه‌های بزرگداشت مناسب‌های ملی‌مذهبی و دینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، پیشوایان و بزرگان دینی صورت‌گرفته‌است.

 مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، لزوم ارتباطات انسانی و حفظ جایگاه ارتباط چهره به چهره را علاوه بر توسعه ارتباطات الکترونیکی در حوزه روابط عمومی‌ها ضروری دانست و گفت: تغییر حوزه روابط‌عمومی و واحد فرهنگی در مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری به حوزه ارتباطات و امور فرهنگی اجتماعی از دیگر اقدامات مرکز است.

فرجی حرکت روابط عمومی به سمت یک مسیر اخلاقی، جلب اعتماد مردم و تعهد اخلاقی و احترام به این اعتماد را تاکید کرد و گفت: این مرکز تلاش می‌کند با ایجاد زمینه‌های نقد منصفانه، پاسخ معقولانه برای مدیریت‌شهری و پذیرش نظرات سازنده از اعضای شورای شهر را فراهم کند.

وی در پایان، با تقدیر از همکاری، پشتیبانی و نصایح پدرانه تمامی اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، حمایت‌های بی‌دریغ  شهردار خلاق، جهادی و مساعدت‌ها و همفکری وی گفت: هر دستاوردی که در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان  حاصل شده نتیجه تلاش و همت خستگی ناپذیر و شبانه‌روزی مجموعه کادر جوان، پویا و خلاق این مرکز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز