خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست علمی بین المللی هم اندیشی کلان داده‌ها در دانشگاه کاشان برگزارشد

نخستین نشست علمی بین المللی هم اندیشی "کلان داده ها" با حضور جمعی از اندیشمندان، محققان و استادان برجسته دانشگاه های کشور های فرانسه، سوئد، هنگ کنگ و ایران و مدیران شرکت های صنعتی و سازمان فناوری اطلاعات ایران در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در  کاشان، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ،  هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجربیات و آشنایی با آخرین تکنولوژی و فناوری های کلان داده و ارائه راهکارهای علمی برای رونق این صنعت ذکر کرد و گفت: با توجه به افزایش و گسترش روزافزون حجم انتقال اطلاعات در فضای مجازی اینترنت به خصوص در حوزه بانکداری و تجارت الکترونیکی، مسأله کلان داده، ورود و ذخیره سازی حجم زیادی از اقلام اطلاعاتی داده ها و مدیریت آن، پیش پردازش و پس پردازش، سرعت، دقت و امنیت اطلاعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده و توجه بسیاری از محققان و متخصصین در حوزه فناوری اطلاعات را به خود معطوف کرده است.

شاهین روحانی اظهار داشت: کلان داده ها به مجموعه ای از داده هایی گفته می شود که بسیار حجیم هستند  که مدیریت، کنترل و پردازش آنها فراتر از توانایی ابزارهای نرم‌افزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است و در سیستم های اینترنت و حس گرهای مختلف  استفاده می شود.
وی افزود: این حجم بزرگ داده ها نتایج بسیار جالبی از آن استخراج می شود و کلان داده ها در موارد مختلف تحلیل های اجتماعی و بانکداری کاربرد دارد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا 5 سال آینده برای اشخاصی که توان تحلیل داده و علم مهندسی و علوم داده را داشته باشند یک میلیون کار تولید شود .
 
روحانی خاطر نشان کرد: نتایج تحلیل داده های حجیم در صنعت تجارت و علم کاربرد دارد و دقت موجود در کلان‌داده ممکن است به اطمینان بیشتر بر تصمیم‌گیری شود؛ و تصمیمات بهتر می‌تواند به معنای کارایی عملیاتی بزرگتر، کاهش هزینه و کاهش ریسک باشد.
 
وی به برگزاری نخستین  هم اندیشی کلان داده ها در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: در این نشست با حضور تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاههای داخل و خارج از کشور و بزرگان صنایع و افرادی از بخش سیاستگذاری دولتی و فناوری اطلاعات موضوع کلان داده از جنبه های مختلف برررسی و راهکارهایی برای توسعه علمی این صنعت در آینده ترسیم شد که برای ارتقاء این راه را ادامه خواهیم داد.
کد خبر : ۳۷۵۳۷۵