خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان:

همه مردم باید به سهم خود در شاداب‌سازی مدارس مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۰۸۲

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: همه مردم باید به سهم خود در شاداب‌سازی فضای مدارس به عنوان یک وظیفه اخلاقی، انسانی و دینی مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "مرتضی پیله وریان" در آیین پایانی جشنواره "از پیله تا پرواز" در دبستان پیله وریان کاشان افزود: اگر مدارس ما فضای شاداب داشته باشد، دانش آموزانی خلاق و بانشاط پرورش می یابند و در بلند مدت مراجعه به مراجع قضایی کاسته می شود.

وی تصریح کرد: تحصیل در مدرسه خوب و بانشاط حق همه دانش آموزان است که باید با مشارکت همگانی فراهم شود چرا که ساختن مدرسه زمینه ساز آینده ای خوب و مناسب برای آینده کشور است.

به گفته وی، مشارکت همگانی در مدیریت مدرسه یک نیاز جدی و مهمترین بستر رشد فرهنگی و توسعه جامعه است و این فرهنگ باید ترویج شده و  هرکس در حد توان باید خود در این مسیر هزینه کند.

وی گفت: برخی مردم فکر می کنند به اندازه کافی مدرسه داریم درحالی که بسیاری از مدارس ما فرسوده است که هم یادگیری بچه ها و هم عملکرد کارکنان مدرسه را کاهش می دهد.

پیله وریان افزود: مدرسه سازی فقط وظیفه دولت نیست و در کشورهای توسعه یافته، مدرسه سازی با مشارکت مردم و دولت انجام می شود.

مدیر جشنواره از پیله تا پرواز گفت: این جشنواره با شعار" از اندیشه ورزی تا دست ورزی" با هدف کشف و شناسایی استعداد دانش آموزان دوره ابتدایی در مناطق حاشیه شهر برگزار شد.

"آسیه تفویضی"افزود: فعالیت های گروهی فرصتی است که تجربه‌های نو برای دانش‌آموزان ایجاد کرده و باعث تقویت کار تیمی و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.

به گفته وی،  در این جشنواره کارگاه های شاد و خلاقانه از جمله سفال، اوریگامی، بازی های فکری، قالی بافی، کاردستی با دورریختنی‌ها، بازی‌های جنبشی جسمانی، رادیو مدرسه، کار باچوب و نجوم با حضور دانش آموزان برپا شد.

وی افزود:جشنواره از پیله تا پرواز به مدت سه روز برپا بود که به دلیل استقبال دانش آموزان یک روز دیگر تمدید و مراسم پایانی نیز با حضور دانش آموزان و اولیای آن‌ها برگزار شد.

تفویضی تاکید کرد: برای مشارکت در مدیریت مدارس هر کس به اندازه توانایی خود می‌تواند با اهداء لوازم کمک آموزشی، ابزارهای آموزشی نوین و یا اندیشه های خلاق سهیم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز