خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان:

جاهلیت دوران کنونی جاهلیت‌مدرن است

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۳۱۰

امام جمعه‌موقت کاشان گفت: جاهلیت دوران کنونی جاهلیت‌مدرن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان  با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) نوری بود که در ظلمت‌ها درخشید و به جهل، شرک و بت‌پرستی حمله‌ور شد.

وی با اشاره به سه برنامه پیامبر اکرم(ص) بعد از بعثت خاطرنشان کرد: در نخستین گام پیامبر(ص) توانست با گسترش اخلاق، مردم دچار بحران‌های اخلاقی را نجات بخشد و ابعاد اخلاق را در جامعه توسعه دهد.

امام جمعه موقت کاشان،‌ گسترش علم، فرهنگ و دانش و مبارزه با طاغوت‌های زمان را به عنوان برنامه‌های دیگر پس از بعثت ذکر و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) علاوه بر مبارزه با جهل و نادانی مردم، به مبارزه با حاکمان ظالم و پرچمداران کفر پرداخت تا در نهایت موفق به نابودی آنان شد.

اسلامی‌تبار با تأکید بر اینکه جاهلیت و اسلام‌ستیزی همچنان وجود دارد، گفت: با این تفاوت جاهلیت دوران کنونی جاهلیت‌مدرن است و همان جنایات سرمداران کفر و شرک به شکل پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر در حال وقوع است.

وی با یادآوری جنایات آمریکا و دیگر کشورهای استکباری در منطقه به خصوص در کشورهای اسلامی تأکید کرد: امروز پرچم جاهلیت مدرن جهان در دست‌های شیطان بزرگ قرار دارد.

امام‌جمعه موقت کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تأکید بر نقش کارگران و معلمان در جامعه گفت: از یک‌سو علم مایه قدرت و استحکام است و آموزش و پرورش از پایه‌های تقویت علم و دانش محسوب می‌شود و از سوی دیگر کارگران با کار و تلاش خود از جمله استوانه‌ها و ارکان اقتدار و عدم وابستگی یک ملت محسوب می‌شوند.

اسلامی‌تبار با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران و معلمان به ذکر سرفصل‌هایی از بیانات معظم‌له در این دو دیدار پرداخت و تصریح کرد: این فرمایشات برای مسئولان اتمام‌حجت است و باید تمام مخاطبان این بیانات که مسئولان هستند با اعتقاد کامل به این رهنمودها عمل کنند چراکه فرمایشات معظم‌له نشأت گرفته از یک آگاهی، بصیرت و بینشی الهی است.

وی همچنین با تبریک پیشاپیش اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز را به دو قشر مهم در نظام اسلامی پاس داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز