خبرگزاری کار ایران

جمالی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا کاشان:

سایپای کاشان توانایی بالایی در توسعه و رشد کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۹۳۴

مدیر گروه خودروسازی سایپای کشورگفت: اعتقاد راسخ دارم که سایپای کاشان توانایی بسیار بالایی در توسعه و رشد صنعت کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، «دکتر مهدی جمالی » مدیرگروه خودروسازی سایپای کشور ظهرامروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا کاشان با بیان اینکه اگر کاشانی و زواره ای نبودم حتما به عنوان مدیرعامل سایپا کاشان با نگاه ویژه نگاه می کردم ، یادآورشد : اعتقاد راسخ دارم که سایپای کاشان توانایی بسیار بالایی در توسعه و رشد صنعت کشور دارد.

وی ، به برنامه های بلند مدت شرکت خودروسازی سایپا کاشان اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های بلند مدتی که برای توسعه  و ظرفیت سایپا کاشان داریم از سیستم بانکی و مدیریت شهری شهرستان کاشان انتظارداریم ا زاین برنامه بلند مدت  مدیریت و متخصصین  سایپا کاشان را در رسیدن به این اهداف بسیار مهم حمایت جدی کنند .

وی به وضعیت بحرانی صنعت خودروسازی کشور در شرایط بحرانی اشاره کرد و اظهارداشت : اگر این وضعیت بحرانی تا پایان سال 94 ادامه پیدامی کرد با بحران جدی صنعت خودروسازی ، قطعه سازان  و مسائل اجتماعی روبرو می شدیم .

مدیرگروه خودروسازی سایپا، تدابیر دولت تدبیر وامید را در جلوگیری از بحران صنعت خودروسازی کشور قابل ستایش دانست وگفت: خوشبختانه با تدابیر بسیار خوبی که در دولت تدبیر وامید براساس مذاکرات بوجود آمد یکباردیگر صنعت  خودروسازی کشور به چرخه تولید اقتصادی کشور بازگشت.

وی با بیان اینکه‌ در مقاطعی‌ظرفیت‌تولیدی صنعت خودرو سازی‌کشور به زیر 30درصد رسید و وضعیت  مالی شرکت‌های خودروسازی بحرانی شد و قطعه سازان نیز با چالش بسیار جدی روبرو شدند، تصریح کرد : خوشبختانه با تدابیر وزیر صنعت، معدن وتجارت و دیگر مسئولان کشوری این مشکل تاحدود زیادی مرتفع شد .

جمالی با اشاره به اینکه بعد از اجرایی شدن برجام هیچ موقع بسیاری از دشمنان جهانی و منطقه ای به دلایل مذهبی و فرهنگی، موقعیت استراتژیک منطقه‌ای و علیرغم پتانسیل‌ها وتوانایی‌هایی‌که در زمینه های مختلف دارد خواهان رشد و توسعه کشورمان نبوده و نیستند، گفت : هرچند دشمنان تسلیم خواست و اداره ملت شدند ولی این تسلیم دلیلی برپایان یافتن این دشمنی ها با کشورمان نیست  و اگر اینگونه دشمنی ها کاهش پیدا کند ایران می تواند خیزش عظیمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما باید فرصت تسلیمی که به دنیا تحمیل کرده‌ایم را مغتنم بشماریم و با برنامه و فعالیت بیشتر اقتصادی قدرت بیشتر جمهوری اسلامی ایران را بالنده تر کنیم، گفت : به دلیل مشکلات مضاعفی که در خودرو سازی سایپا بوجود آمده بود متاسفانه گروه خودروسازی با مشکلات مدیریتی در دوره های قبل روبرو شده بود. اواخر سال 93 و شروع سال 94 با بحرانی مالی بسیار جدی روبرو شده بودیم که پایان سال 93 را با زیان انباشته 3 هزار و دویست  میلیارد تومانی  مواجه شده بودیم و ظرفیت های تولیدی کشور بشدت کاهش پیدا کرده بود و این زیان انباشته اگر ادامه پیدا می‌کرد تا پایان سال 94 به رقم 5 هزارمیلیارد تومان و سه برابر سرمایه می رسید و ممکن بود با سیستم های بانکی ، بیمه ای ، مالیاتی و  ....کشور با مشکل روبرو شویم و ادامه فعالیت بسیار سخت می شد.

وی حمایت جدی دولت ، خصوصا حمایت‌های بی‌دریغ شخص وزیر صنعت، برنامه ریزان و متخصصین گروه خودروسازی سایپا را موجب رفع این بحران دانست و گفت : درحال حاضر با حمایت‌های جدی دولت و برنامه ریزان چهره سایپا جدید شده و سرمایه سایپا در حال حاضراز 1700  میلیارد تومان به 4  هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرگروه خودرو سازی سایپا ، توانمندی نیروی انسانی ، متخصصین کاشانی و بهره مندی از طرحهای تجاری  را موجب نهادینه شدن صنعت  خودروسازی در سایپا کاشان عنوان کرد و گفت : با برنامه ریزی ها و مذاکراتی که با خودروساز چینی به عمل آمده  امیدواریم بتوانیم براساس برنامه سالجاری تولید 90 هزار خودوردر سایپا کاشان را به 150 هزار خودرو افزایش دهیم.

جمالی  با بیان اینکه براساس برنامه  ریزی های گروه خودرو سازی سایپا 30 درصد صادرات  خودرو به عهده این  گروه تولیدی خودروسازی کشور که بخش عمده آن  از سایپا کاشان خواهد بود اشاره کرد و  گفت :با توجه به برنامه های دراز مدتی که گروه خودروسازی سایپا درکاشان دارد  از کلیه سرمایه داران و قطعه سازان جهت سرمایه گذاری دراین منطقه  دعوت می کنیم تا بتوانیم در عملیاتی نمودن  شعار سال جدید مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل 3 هزار پرسنل شاغل در سایپا کاشان را به 30  هزار نفر افزایش دهیم .

درابتدای  این مراسم پس از سخنرانی حیدریان رئیس شورای اسلامی شهر و مومنیان معاون استاندار و فرماندار کاشان  وارائه گزارش مهندس شیخ عطار مدیرعامل قبلی سایپا کاشان ، از زحمات 8 ساله مهندس شیخ عطار تجلیل  و قدردانی به عمل آمد  و مهندس شهباز به عنوان مدیرعامل شرکت سایپا کاشان  معرفی گردید.

این مراسم با حضور جمالی  مدیرگروه خودروسازی سایپای کشور، آقا محمدی مدیرعامل شرکت پارس خودرو ، معاون استاندارو فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کاشان جمعی از مسئولین ادارات کاشان ، مدیران و کارکنان سایپا کاشان و منتخبین  مردم شهرستان‌های نطنز ،قمصر ، بادرود و  اردستان در مجلس دهم برگزارشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز