خبرگزاری کار ایران

پیش ازظهر امروز و همزمان با سراسرکشور؛

زنگ سپاس در دیار سهراب سپهری کاشان نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۸۱۵

پیش از ظهرامروز با حضور سرپرست فرمانداری کاشان و به مناسبت گرامیداشت روز معلم زنگ سپاس در دیار سهراب سپهری کاشان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حمیدرضا مومنیان دراولین روز از گرامیداشت روز معلم در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی کاشان گفت: در تاریخ تمدن ایران و اسلام، علم و هنر صاحبان علم و اندیشه برای خدمت به جامعه به کار گرفته شده است .

وی افزود: تراوش فکری و کار معلم نقش موثری در تربیت جامعه دارد و باید ثمره مشخصی در اجتماع داشته باشد.

مومنیان ، با تاکید بر اهمیت فراگیری علم و هنر و مهارت در توسعه جامعه افزود: بی‌توجهی به علم، آموزش و معلم، آینده روشنی برای ندارد و تنها افزایش مدرک علمی منجر به افزایش تحصیلکردگان بیسواد می شود.

وی با اشاره به تحولات جوامع پیشرفته تصریح کرد: در توسعه و رشد کشورها، توسعه هنرستان‌های فنی در حوزه صنعت و خدمات اهمیت بالایی داشته است و معلمان برای آموزش باید به روز باشند.

مومنیان گفت: نامگذاری روز معلم همزمان با شهادت استاد مطهری، بهانه‌ای است که سیره آن معلم فرزانه مورد توجه قرار بگیرد و مدرنیته برای توسعه فرهنگ ملی و دینی تبیین شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این آیین اظهارکرد: استاد مطهری یکی از بنیان گذاران انقلاب اسلامی است که در لباس معلم به روشنگری نسل جوان پرداخت.

"محمود خدمتی" افزود: معلم موفق روح علمی و ذهن جستجوگر و پرسشگری را در دانش آموزان پرورش می دهد.

وی با تاکید بر مطالعه آثار استاد مطهری گفت:گرامیداشت یاد شهید مطهری حامل این پیام است که معلم هم در حیات خود و هم با شهادت خود می تواند جامعه را بیدار کند.

همچنین به مناسبت روز معلم ، دانش آموزان دبیرستان دخترانه امیرکبیر فین کاشان به همراه مادران خود کیکی به وزن  45 کیلوگرم و ابعاد دو متر پختند.

 56 هزار دانش آموز در 310 واحد آموزشی کاشان درس می خوانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز