خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد

آغاز طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال اتباع خارجی در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از آغاز طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال اتباع خارجی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان سید علیرضا مروجی، اظهار داشت: طرح ملی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در سال ۱۳۹۵ از مورخ 28 فروردین همزمان با سراسر کشور در مراکز سلامت جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان شروع شد.

وی، زمان اجرای این طرح را شامل دو نوبت، نوبت اول در ۲۸ لغایت ۳۱ فروردین و نوبت دوم آن را از اول لغایت چهارم خردادماه سال جاری همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد.

مروجی گفت: پیش بینی می‌شود در این طرح ملی، بیش از ۷۵۰۰ خانوار بازدید و ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال بیش از ۵۱۰۰ کودک زیر پنج سال از اتباع خارجی با مراجعه حضوری ۱۱۳ تیم عملیاتی به درب منازل آن‌ها انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال اجرای موفق برنامه ریشه کنی آبله، سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۸۸ برنامه ریشه کنی جهانی فلج اطفال تا سال ۲۰۰۰ را تصویب نمود.

 مروجی، با بیان اینکه هرچند هدف اولیه ریشه کنی تا سال ۲۰۰۰ محقق نشده است ولی مؤفقیت‌های فراوانی به دست آمده است، یادآورشد: تاقبل از اجرای برنامه ریشه کنی، روزانه حدود هزار نفر دچار فلج اطفال می‌شدند که این تعداد به ۴۱۶ مورد در سال ۲۰۱۳، ۳۵۹ مورد در سال ۲۰۱۴ و ۷۴ مورد در سال ۲۰۱۵کاهش یافته است

کد خبر : ۳۶۲۴۰۸